|
|
|
|---|---|
|
Kan man få mer bil för pengarna, än just "BMW E38"? Då menar jag körglädje, komfort, prestanda och lyx. Mvh | |
|
Nej. /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Svårslaget bilval! :-) Mvh Jocke W |
|
|
Det är en konstruktion som färdigställdes på det tidevarv då inte räknenissarna hade kommit i majoriet och begreppet kvalitet verkligen var ett honnörsord:) Mvh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
| svar nej. den är så elegant dessutom :D om jag får välja så skulle ja vilja ha en alpina i langversion och i lacken mora metallic.. har sett bilder på en sådan och den är så sjukt fiiiiiiin :D | |
| Lägg till relativt högt vindbrus, urkass stereo och halvklen framvagn...... | |
|
Kan inte påstå att jag har mycket brus men så har den också isolerrutor. Stereon är väl inte den bästa. |
|
|
Min med dubbelglas är tvärtyst, DSP stereon är ja nöjd med(har växt ifrån dunka stereo, prioriterar väljud) och framvagnen har jag inga synpunkter på Mvh Jocke W |
|
|
Merca S-klass har ju bättre komfort, "lyx" och lägre vindbrus/ljud. Dock är BMWs andrahandsvärde mycket gynnsammare för begagnatköparen. |
|
|
Det är 1:a class BMW no 1 |
|
| Jaguar XJ och Mercedes S-klass är också ungefär lika prisvärda som BMW E38. | |
|
Visst är det en fin bil....men som ytterst initierad, måste jag nog säg att det riktiga byggkvalitets, samt bygga o konstruera utan tanke på kostnad-(vi SKALL gå om Mercedes)-tänket slutade 1995 med E34 och 1994 med E32. Mercedes S-Klasse W126 samt BMW E32 var på den tiden med största sannolikhet världens bästa bilar, möjligen tangerade av ngn. Porsche, Lexus och Volvomodell i 7 o 900-serien (inte 760PRV6, dock endast motorvalets fel.). Nu talar vi alltså om detaljkvalitet, rostbeständighet samt driftsäkerhet. Även möjligheten att byta ut mindre komponenter i hela system till en rimlig kostnad för kunden. /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Delar mycket med föregående... har själv haft en E32 och det är riktig världsklass på detalj o byggkvalitén, likaså E34... tänker på min M5:a. Fantastiskt solid! Volvo 7-900... nja, driftsäker som få, tom på teknik o inget som kan gå sönder!(raljerar lite) Men detaljkvalitén??... har haft en 745:a på 6000mil i familjen nyligen och jag placerar inte den i samma division betr detaljkvalité som de andra. Tycker också att W140 S klass är ett föredöme gällande bygg o detaljkvalité.. Mvh Jocke W |
|
|
E38 med en morrande V12 har allt det Jag värdesätter hos en bil. /Stefan |
|
| Från och med igår så blev jag ägare till en E38 740 och färden hem på c:a 12 mil var en ren fröjd. Så här långt är jag otroligt imponerad av denna bil och med dom ynka slantar jag behövde punga ut för den så har jag fått otroligt mycket bil för pengarna, även om den behöver lite kärlek och omvårdnad i det skick den är i. | |
|
Grattis till bilköpet o välkommen till AP! :-) Mvh Jocke W |
|
|
Har haft två stycken e38or fantastiska bilar helt klart! Fullgas |
|
|
Vet ej om det är den bästa, men OERHÖRT mycket bil för pengarna. Nästan FÖR billiga egentligen... Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.