AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.550

Pysande ljud från E39 vid ojämnheter!

Pe
53
PeeGee
BMW i4 -24
Hej alla,

Jag har noterat att det kommer ett svagt "pysande" ljud när min E39'a åker över ojämnheter i marken. Det hörs enbart om jag har fönstret nedvevat och alltså inget ljud som hörs inne i kupén i vanliga fall.

Vad är detta, är det någon form av tryckutjämning i nivåregleringen eller nåt annat?

/ PG
Lo
55
Lovan
525dA Touring -08
Samma fenomen.
Jag har fått för mig att det är de för 1 år sedan utbytta framdämparna som "pyser". Inte original, MECA blev det.
Peter "lovan"
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
det är alltså inte det klassiska "tjoff tjoff" mer distinkta pysljudet från stötdämparna när man kör över något som kort "slår" in däcket mot karossen?
Pe
53
PeeGee
BMW i4 -24
Nä detta är ett svagt pysande ljud, ungefär som när du knäpper kapsylen på fredagsölen. Precis som falsterbo säger så krävs det inga kraftiga ojämnheter i vägbanan, utan kullersten räcker.

/ PG
ma
7.450
marin849
Hm, på en touring kunde man ju tro att det läcker om luftbälgarna bak. Har ni inga inspelningar? Varifrån låter det?

Det är riktigt effektivt att tejpa fast en mikrofon på konstiga ställen man inte kommer åt under körning!
Pe
53
PeeGee
BMW i4 -24
Ingen som haft symptomet och kollat upp det med BMW eller annan instans?

10000-frågan är ju om det är något som behöver åtgärdas, eller om det bara är att köra vidare?!

/ PG
ma
7.450
marin849
Hitta källan till ljudet! Ta valfri datormikrofon för 19,90 och en laptop om ingen annan bra utrustning finns. Tejpa mikrofonen på misstänkta ställen och kör förbi ett bra pys-ställe.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.