|
|
|
|---|---|
|
Skulle tidigare idag byta stödlagret på mellanaxeln på min 1997:as e39 540 med manuella lådan (S6S 420G). Upptäckte då att det finns ett ganska skapligt "spel" i själva utgående axeln på växellådan som bekymmrar mig lite (obs EJ glapp i hardyskivan) samt oljespill runtomkring. Går med handkraft att rucka axeln ca:5mm med ett kluckande ljud till det. Gissar på någon slags lagring i lådan på utgående axel som har sagt sitt, men det är här på forumet expertisen finns. Är jag på rätt väg i mina gissningar och handhar BMW dessa reservdelar som krävs för reparation? Hittade inte dessmer på realoem.com (lager eller liknande). Eller är det något som en växellådsreparatör bör handskas med? Om det nu inte är så att det ska finnas ett visst spel där, men det känns lite tokigt. Bör tilläggas att vid kraftigt regn eller om jag kör i en stor vattenpöl med bilen så upptår ett kraftigt lagerljud underifrån bilen som är lite svårlokaliserat (kommer någonstans från växellåda och cirka en meter bak , kan ju även tänkas att detta ljud kommer från stödlagret till kardan. Är mycket tacksam för lite info och tips :) MVH Andreas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.