|
|
|
|---|---|
|
Hej Antar att min Carsoft 6.5 inte lirar med den nyinköpta bilen, E61 från 2006. Någon som har tips på lämplig diagnosutrustning som fungerar och som finns att köpa? | |
| Kanske inte hunnit komma ut på andrahandsmaknaden ännu? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Börja med och prova får du se, Gränsen går ju vid 05, men en del system är säkert samma, gick bet på airbagsystemet l på En E61a pga fel verision med BMW/INPA Ediabas är gränsen också runt 2005. Det gick nog att köre en del Carsoft också om jag inte minns fel ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| OK, ska testa. Är protokollet utbytt så lär det inte gå alls. | |
|
Tala gärna om hur det gick för dig.....är på G med en 525d-07/08 och är klart intresserad av dina erfarenheter. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Jag har BT kabel som funkar utmärkt på min E91 -09 Köpte från USA för 2500 kr. Sök bara på Bavarian Technic så hittar du. Killen i fråga är riktigt schysst, bara till att maila så får du ganska omgående svar. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
hej har inte hunnit testa carsoft ännu men misstänker att det inte kommer fungera speciellt bra. Men Bavarian Technic verkar vara toppen. |
|
|
Hej igen. Ang. Bavarian Technic , undrar om det kittet som är begränsat till 3 bilar fungerar om man har en annan dator med mjukvaran. Ska maila och fråga. Verkar grymt bra och klarar alla modeller och behov som finns. |
|
|
Bavarian Technic finns, om jag fattat rätt, i en professional-version som inte är begränsad till 3 VIN. Har hittat den i Danmark för 5400 DKK: Länk Som sagt, verkar grymt bra. Kör själv med enklaste OBD2-läsaren från Kjell&Co, men skulle vilja se ev felkoder i undermodulerna. kamel2, rapportera mer om du köper den. |
|
|
jag mailade till bavarian och den kablen som kostar 299 dollar fungerar till 3 bilar sedan kan man skicka kabeln till dom 1 gång och dom nollställler sedan har man 3 bilar till att köra på. Men bara 3 åt gången. |
|
|
Är också intresserad av BT. INPA lyckades inte att nollställa CBS - bromsklossar på E87:an... Det blev 255% bak, dvs. julgran i kombiinstrumentet. Fick åka och köpa en ny slitagevarnare (trotts att den gamla var som ny). Sedan resetta via kombiinstrumentet... Mystiskt som fan. Jag är alltså jävligt intresserad om någon har lyckats med CBS reset på sin E90/E87... Funkar Bavarian Technic till CBS? Kan inte se det direkt på deras sida / matris... Mvh, Zoltan Mvh: Zoltan |
|
|
Har fullversion av prog/softwaren..B.T Tools.. de enda som behövs är ju interfacet ifall man vill använda B.T Tools |
|
|
Bianca: Laddat ned från pb eller liknande? Frågan är om det funkar med ett standard interface? Eller med CS / Inpa IF? Mvh: Zoltan |
|
|
FD_Omen PB??nej..håller mig borta från sådana skitsidor....:) Privata konton på nätet |
|
|
FD_Omen ingen aning ifall de lirar med standard interface..jag lämnar in min bil till min bmw mekaniker...det e han som sköter om den,så jag har ingen användning för att införskaffa interface..har dock fullversioner till de flesta prg..alltid roligt att install o se hur de ser ut/funkar på burken..tyvärr ej IRL mellan bil och interface |
|
| nån som kanske testat AutoData..ska väl oxå vara nåt slags diagnosprg till bilar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.