AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.870

750 ial 00 blocket

De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Den här Länk har säkert varit uppe i nån tråd, men jag hittade den inte nu. Nån som har kikat på den, eller har synpunkter?
Den har varit ute tidigare. Priset är ju ganska oattraktivt. Jag hade gärna velat kolla upp det miltalet både en och två gånger innan köp. För 65-70.000 kr hade det varit vettigare.

Mvh Philip
De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Då är det bilprovningen som gäller gissar jag. Kostar det nåt att få ut en massa såna papper egentligen?

Åsså försöka pussla ihop milen /år med ägare/ägarbyten.

Tack Philip!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag mailade Bilprovningen för nåt år eller två sedan och då kostade det inget.
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
9 ägare
bes 081023 mil 14900
bes 090826 mil 15896
bes 100827 mil 16689
tillverkad 99/10

Stämmer allt så tycker inte jag priset är galet!
Sjukt mycke bil för pengarna

PS:trevligt med bord o skärmar i bak :-)

Mvh Jocke W
De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Men TACK Jocke!!

Enligt ägaren var det 4 ägare och resten bilfirmor. Den ska vara i bra skick förutom en liten konstighet med växellådan. Det var nåt med att den "ibland" lägger i en högre växel direkt när man accelererar och sedan släpper gasen hastigt vid 90-100. Enligt verkstaden skulle det kunnat ha åtgärdats med en uppdatering, men det hade tydligen inte funkat.

Den jag verkligen skulle vilja tittade på bilen är Peter, som har en BMW-verkstad i Göteborg. Han är helt sjukt bra på E38. Men nu är ju den här i Härnösand.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den där bilen stod till salu i begagnathallen på BMW Solna samtidigt med den diskuterade Sv sålda Alpina B12 5.7:an och min fd(Lars-Erics nuvarande) svsålda oxfordgröna M5 E34 t-95. vill även minnas att en av de 3 Sv vålda 850CSierna var till salu där samtidigt, det var tider det:)

Bilen har Rondellfälgar vilket knappast höjer värdet på en i annars fin vagn, de brukar ju bli skeva och vinda med tiden. Många ägare kan man ju kolla hur många brukare det är. Är benägen att hålla med JockeW där men det borde gå att pruta på priset, ovanligt med välutr svensksålda bilar.

JockeW: Det är sminkspeglar i bakkant på framsätenas nackstöd, även om den direktör som var tänkt som kund till en sådan paradvagn knappast sminkar sig så kanske han ser sin egen vackra avbild medans han bolmar på en handrullad Havannacigarr och läppjar en grosshandlargrogg:)

Mvh
Asken
De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Det behövs verkligen inte mycket innan en sån 10" ska börja vobbla. En liten kant för snabbt och det är sabbat. Fast iofs så har jag 4st fina ekerfälgar (eller turbin eller vad dom kallas) med alldeles nya 235/50/18 och 255/45/18 som bara gått 400 mil..
Asken har alltid svar på tal :-) Men håll med samtliga om att priset måste ner?

Mvh Philip
De
232
Depeche_Mode
F15/X5 xDrive40d
Han har sänkt det med 11 om jag inte minns fel. Vad sägs om prisfrågan då? Borde vi inte driva upp priset på dom fina? Även om det låter dumt att säga när man letar efter en =(
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Det kan inte vara många spekulanter på den. Bara att beväpna sig med checkhäftet och åka upp. Väl på plats kan man pruta rejält samtidigt som man viftar med havannacigarren. Prutläget är totalt när man väl står där.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Philip: du är brutal applikant av uttrycket "money talks, bullshit walks". Sen att gamla jag inte har hjärta att pruta lika hårt som jag kan tänka mig att göra på andra bilar( iofs skulle jag aldrig spekulera i annat än V12) då inte en tolva är inblandad:)

Bara för rondellfälgarnas anledning kan Philips bud vara semi-anledning:)

Lycka till med titten, kontanter i plastpåse avrådes:)
Mvh
Asken
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Asken: du har så rätt så... såg i all hast inte att de var speglar, och den välgödde i baksätet är nog mer intresserad av sin "Single malt" än makeup :-)

Rondell hjul drar inte upp betyget, men lätt o åtgärda(men prutmån)

Good luck!

Mvh Jocke W
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag är väl lite snällare än Philip, men iaf 20-25 lappar tycker jag priset skall ner om det skal vara intressant överhuvudtaget, under förutsättning att bilen är ok. 750 99- är trots allt inte så vanliga, och med vettiga miltal är dom det definitivt inte. Är det rost i dörrar och lucka, risiga bromsar och framvagn så dra av kostnaden för detta från mitt pris. Växellådsproblemet skall man nog definitivt ha koll på också innan köp.

Själv hade jag nog hellre valt att blicka söderut i jakt på rätt objekt, även om slutsumman oftast blir den samma är det betydligt enklare att hitta vettiga exemplar, förslagvis Länk eller Länk

BMW CS #5139
Ägaren till den bilen är han som har leffes lack i härnösand.

Har vare in där några gånger, men tyvärr inte fått en bra titt på bilen.

Intrycket av Leif säger dock att han bör ha vårdat bilen i sin ägo.
Priset är ju helt rätt, enligt min mening. Försk hitta någon liknande bil i Tyskland för det priset! Där är tendensen att fina E38:or stiger i pris och har potential som blivande samlarobjekt!
God dag, alla,

Jag blev inspirerad av "J.L"s andra länk, en silverfärgad 750 lite norr om Hamburg, hos aaf - "Autos am Flughafen". Annonsen såg ju bra ut. Bara en tidigare ägare var helrätt. Och nybesiktigad.

Så vi åkte och tittade. Trots att jag föranmälde besöket blev ombedd och gav gav mitt mobilnummer, var absolut ingenting förberett. Alla verkade vara upptagna av sitt och gav oss inte ens en blick. Så vi gick ut på gården och letade rätt på bilen.
Enligt vår bedömning har denne, påstått ende, ägare låtit barnbarnen eller nån taxiförare racea runt med bilen. Underhåll noll. Ganska juste utseende ändå, men EN ägare (=en brukare), aldrig. Ingen nybilsköpare låter sin pärla förfalla så. Men vi gick in och lyckades hugga tag i en passerande "någon", som gav oss nyckeln och förklarade att batteriet (fast två, visade det sig) var tomt, så vi måste låsa upp mekaniskt. Jaha, vad kan man kolla då?
Efter avgivet skambud, vilket avböjdes, åkte vi hem igen, en lärdom rikare.
:-)

På ett sätt kan jag ångra, att jag inte följde upp lite mer. Ibland, om grundskicket är bra, kan det faktiskt vara bättre med en bil, som inte haft för många entusiaster som knåpat med den.

Men bilfirman och bilen tillsammans gav ett totalt B-intryck. Avvikande meningar, om det finns några, mottages tacksamt. Jag har så svårt att tro, att man kan leva på bilförsäljning, om man har den attityden.

Samma bil ligger, konstigt nog ute på mobile.de, fast till €8900...

Men tillsvidare glider jag vidare, nöjd och glad, i den befintliga. Den räcker långt... :-)

/Lennart

CS #6887
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.