|
|
|
|---|---|
holmis54 |
Hur mycket skiljer ägande kostanderna för dess, jag vet att försäkringen är dyrare men i övrigt. Är delarna mycket dyrare till M3:an. Är det svårare för "gör det självare" att fixa med en M3:a en med en 325:a ? Tacksam för alla svar. |
|
Räkna med ca 1 dl/mil i ökad bensinförbrukning med en M3'a gentemot en 325'a (E36). Kör du 3.000 mil/år blir det en utgiftsökning med ca 2.800 kr (230 kr/mån) med dagens bensinpris. Dessutom blir det väl en omgång extra bakdäck per säsong också... ;) roadZter |
|
|
Ganska likvärdigt tycker jag förutom bensinförbrukningen och ca 300:- mer i månaden på försäkringen. Hmm, gör det själv? Ska väl inte vara så stor skillnad men jag skulle inte ge mig in och pilla på min motor, inte på m3:an iallafall. Delarna är väl något dyrare, har inte bytt ut nånting annat på min ännu förutom elfläkten i fronten. ** be as free as you want ** |
|
|
Hej. Delarna är ganska mkt dyrare till en M3. Slitdelar såsom bromsar/skivor, dämpare mm kostar lite grand att köpa. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Ett exempel: Jag bytte skivor på både M3 och 530'n de senaste 6 månaderna. 1350:- respektive 528:- per framskiva exklusive moms. Visst är det dyrare men jag är positivt överraskad över att det inte är så stor skillnad. Under förutsättnig att inget ras sker så anser jag att det är värt den extra kostnaden att få åka speciellt. Det som jag dock är förvånad över är hur snabbt man kan köra ner däck och bromsar. Det låter sig nog inte göras lika lätt med en standardbil som inte är lika neutral och sportanpassad. Det är roligt men dyrt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.