AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.771

Turbotips till 525i m50b25?

Visa användare
25
HostileNation
BMW X5 4,4iA E53 -03
Har nu fått både tid och pengar över och har därför planer på att turbokonvertera min 525i -92. Problemet är bara att jag vinglar fram och tillbaks mellan olika turbokit etc. Därför undrar jag om någon som är lite mer säker på hårdvaran kan ge lite synpunkter, länkar? Målet är att landa på 350-400hk, motorn då. Några tips och råd på vad som bör införskaffas? Tack på förhand!
ha
734
haack
X3 30d -18

Denna tråd var intressant, Stjäl den lite om det är okej med dej.
misstänker att du kollat in turbokitten på ebay.se?
finns ju ett kitt där som landar på ca 10k med frakt, innehåller ett gjutet grenrör...någon som har erfarenhet av detta kit?
har suttit med fingret på köp knappen mer än en gång kan jag säga....
hur tänkte du göra med kompet? sänka genom tjockare toppackning eller nya kolvar?

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

För den effekten behövs behöver man inte öppna motorn. Bäckis plockade ju ur 460whp ur en m50b25 som gått ca 30000mil utan att har bytt något alls. dock så körde han inte med något kinaskit ;)

///Jörgen

To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
håller med jorgen. så skulle jag gjort om jag inte redan hade alla saker hemma när detta uppdagades

ett riktigt sprut
större spridare
gjutet grenrör
och lite sprit

och motorer växer på träd
Visa användare
53
Ekan24v
316i compakt -94
525i 24v -91
518i -90
först och främst är det ju lite saker man alltid ska gå igenom först!
Tid och ekonomi? har jag detta?
bruksbil eller hobby?

för ska man börja turbokonvertera och sådant på sin bruksbil så kan man bli satt i skiten rätt fort. säg du drar på lite extra till jobbet på morgonen, och skjuter en stake. då blir man inte glad ^^

är du ny på det här med turbobilar hade jag börjat med "bonnaturbo"
liksom slängt på lite billiga men ändå grejer med hög kvalitet och sedan smyger med laddtrycket och känner dig fram.

Men som sagt vet inte vad för bil det är, om du använder dagligen eller någon du ska bygga om!

Lycka till!

jag älskar kvinnor och bilar, skulle nog säga 91/10, till bmw.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.