|
|
|
|---|---|
|
Har en import 635 84a med co halt på ca 4,5-5 som ej går justera ner, har kollat upp givare, br tryck, tändsystem verkar ok, lämnade in spridarna som sitter i för koll av dem såg att BOSCH nr 0280150201 är till svensk sålda modellen, skall vara 0280150130 i min bil, kan 51 ml/min extra vara felet. Vilka spridare har ni i 635 82-84 import | |
|
Länk Om du knappar in sitt chassi (vin) nummer här kan du söka och se om fler modeller använder din spridare. Var har du sett att din bil ska ha 0280 150 130 någonstans ? Min svensk sålda 3,2 liters hade som du skrev 0280 150 201. Värt att notera är att båda dessa spridare är låg ohm modeller och alltså INTE kan bytas mot tex. 280 150 203 som också är på 185 cc/min. |
|
|
Köpte en spridare av bmw enligt ETK skall min bil som är av tysk utförande ha den spridaren monterad. Därför undrade jag om någon med importerad 635a har kollat spridar nummer, obs endast tillverkade 9/82-9/84 |
|
|
Kolla även så att luftmängdmätaren varken är manipulerad eller trasig. Eller helt enkelt av fel modell. Finns ju ett Bosch nummer på den, men det kanske är mer svår hittat vad den ska heta. / Daniel |
|
|
Det sitter rätt lmm och den verkar orörd om den är hel vet jag inte har ingen att prova med är en modell som sitter i få bilar . |
|
|
Nu har min bil troligen inte haft samma Lmm, men om du vill ha mätvärden (Ohm) skulle jag nog kunna fixa det. (på min Lmm) En annan sak jag tänkte på är motortempgivaren till motorstyrningen, den är ju inte samma som till instrumentet. den skulle också kunna spela in om den är trasig. Annars om bilen verkar gå någorlunda, skulle man ju kunna fula lite och helt enkelt spänna fjädern lite hårdare till klaffen på LMM. det magrar ju av bränslet. Jag körde så en säsong på min 635a med M5 3,6 spridare, innan jag bytte till VEMS motorstyrningenm och det funkade utmärkt. Du är ju ganska nära sanningen om du har en CO halt på 4,5 -5 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.