|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bytte olja i min 320i idag och skulle sedan nollställa serviceintervallet med hjälp utav den lilla guide som finns här på sidan. Detta fick varierat resultat. Jag lyckades förvisso nolltsälla datorn men då också nedräkningen till nästa inspektion och kan inte se något miltal till nästa oljeservice. Tänkte bara höra om någon här vet om det går att fixa? Ska ringa min BMW-verkstad på måndag och höra vad dem säger, det kan väl inte kosta allt för många hundringar och låta dem rätta till problemet? Tacksam för svar :) | |
| Om jag förstår dej rätt så har du nu en nedräkning till nästa inspektion och inte till oljeservice som du hade innan? Då är ju allt som det ska vara eftersom nästa service efter en oljeservice är just en inspektion 1 eller 2. | |
| Det slog mig också igår att det måste vara så. Det står dock inte om det ska vara en inspektion 1 eller 2 utan bara inspektion om 2500mil. | |
| Det får du kolla i serviceboken den följer ju ett mönster: Oljeservice, inspektion 1, oljeservice, inspektion 2, oljeservice, inspektion 1 o.s.v. | |
|
Yes jag har kollat det nu och har allt klart för mig. Den tidigare ägaren hade den inne på inspektion 2 innan jag tog över. Nu har jag bytt olja och vid nästa servicetillfälle ska den in på inspektion 1. Ingen fara på taket alltså, tack för hjälpen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.