|
|
|
|---|---|
|
...har tappat värmen i bilen under vintern..kallare än -10C då fungerar den inte... Sommaren så kyler AC'n som den ska och även värmen fungerar.. Frågan är då; Vad har hänt som gör att värmen inte fungerar på vintern? | |
| Sök här på forumet med ordet värmeventiler så kan du nog hitta ditt problem. | |
| Värmeventilerna kan ju djäklas och ställa till. Mina fick för sig att ha max värme på - bak och på fötterna, fast det var 30 grader ute. Samtidigt jobbade ACn för fullt. Dom svor förmodligen kraftigt åt varandra. | |
|
...kan det vara så enkelt som värneventilerna? För det är ju bara när det är från -10C det inte värmer alls... Finns det nån länk där man kan se hur man byter det/ vars dom sitter? Har funderat på om det är något som "fryser ihop" (nåt spjäll) i o m att det fungerar klockrent sommar halvåret? |
|
| På torpedväggen, till höger om motorn. | |
| Ok, tack :) | |
|
Tjena 1 Har en 530 Ia-93 v8 som jag tappar kylarvatten och jag får ingen värme i kupén. Bilen får rätt temp och har alldrig vart nära att koka eller så. Kan det vara termostaten eller ? kme1214 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.