AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.546

Aktivering av halvljusautomatik via BC?

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Hej,

Jag fick svar från BMW-Mölndal att man kan aktivera halvljusaut. via färddatorn? Är det någon som kan bekräfta det?

118d 2007:a (122hp, tillv. dec.-06), import DE.

Vore supertacksam för tips.

Mvh,

Zoltan
Du har inte halvljusautomatik om du ställer ljusvredet längst till höger? Dvs att halvljuset tänds när du startar och släcks när du stänger av?

Om inte kan du som sagt gå in i BC till det som kallas varselljus och aktivera denna funktion. Sen ställer du ljusvredet längst till vänster och då har du halvljusautomatik.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
halvljusautomatik finns väl bara på facelift, vilket jag antar att din inte är om den är tillverkad 06...
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
...jag tänker på funktionen att halvljuset går på när det blir mörkt..

insåg nu att du förmodligen menar att halvljuset släcks när du stänger av motorn. Den funktionen har jag inte koll på..
Marcus555 skrev: "halvljusautomatik finns väl bara på facelift, vilket jag antar att din inte är om den är tillverkad 06...

...jag tänker på funktionen att halvljuset går på när det blir mörkt.."

Denna funktion finns på pre-facelift också om bilen är utrustad med regnsensor, däremot går inte coronaringarna använda till varselljus dags tid utan istället kör man ytan belysning om varselljus (= halvljus på pre-facelift) är avaktiverat i bilens dator.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Tackar.

Enligt bilens instruktionsbok ska det går att ställa detta via BC, men givetvis markerat med *=extrautr., antar att ingår i xenon.

Mao. får åka förbi BMW se om de kan göra något.

Så är det, nåt ska man äta upp om man importerar, det kostar att spara en slant ;)

Tack för svar iaf.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
FYI:

Det var bara att byta ljusmodulen / vredet (samma enhet?) med en sådan som har Aut. position till vänster om nollan.

Bildelsbasen 500pix sen har man halvljusautomatik.

/Z
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.