AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.902

Ställskruv till halvljus lossnade

Visa användare
51
Pekka Olson
Volvo V60 -12
Z3 Roadster -01
Hej
Då högra framlyset stod en aning lågt skulle jag justera upp detta med den reglaget som sitter på lamphuset. Det är en tandad plastratt som kan vridas direkt eller via en insexskruv ovanifrån. Både jag och BMW-verkstaden misslyckades. Vred inte särskilt hårt men ratten slirade och lossnade från sin axel. Jag fick ratten i handen och axeln går inte att rubba. Samma sak på helljuset. Är det någon som varit med om detta? Innan jag börjar meka skulle jag vilja ha mer kläm på vad det handlar om.
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Hej Pekka, laget i uppsala, bra hoppas jag. Är det ingen som svarar? Då säger jag som så,efterklok kan man va, men på sånt som sällan rörs alltid typ 5, 56 rostlösare en tid innan.((( aske, som trodde han hade punkteringfria.

Visa användare
51
Pekka Olson
Volvo V60 -12
Z3 Roadster -01
Hej
Jo precis. Det är ungefär så långt jag kommit. Ska försöka känna om det går att vrida på axlarna med tång snart. Åker f.ö. ner till Öland i morgon över helgen. 48 mil nedcabbat hoppas jag.
As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Nedcabbat, jo jo med max fläkt/värme.Hamnplan? nej det är nog över nu, eller?

As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Läget Pekka? Har du vågat ta tag med tången, som du skrev i höstas? / Håkan
Visa användare
51
Pekka Olson
Volvo V60 -12
Z3 Roadster -01
OK, jag och bilprovningen har kunna leva med lite lågt lyse i snart 4 år men nu sket det sig. Efter lampbyte konstaterade bilprovningen att nu står lyset alldeles för lågt. Någon som har erfarenhet av problemet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.