|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Lite i valet och kvalet. Köpa en nya X5 4.0d eller den nya Porsche Cayenne Diesel? Gillade inte förra generationen av Cayenne då det var en VW. Nu känns den nya betydligt mer Porsche. Någon som har lite funderingar på pros and cons? Stort tack på förhand! | |
|
Är det inte en VW denna gången också?? Nya Touaregen är väl på g de med... Men Porsche är väl det enda märket jag ser upp till som BMW-ägare ;) |
|
|
Cayenne och Touareg har fortfarande mycket gemensamt. Det räcker med att titta på bilarna och jämföra utseendet så inser man att de båda modellerna har utvecklats parallellt och att mycket av det som skiljer dem åt endast är kosmetiskt. Men det är antagligen så att Porsche varit mer aktiva i utvecklingen denna gång eftersom förra modellen sålde bättre än väntat och att man denna gång vill vara klassledande på samtliga punkter så att varumärket inte smutsas ner. Tycker att X5 med M-paket ser mer sportig ut än Cayenne som för tillfället ej går att köpa med sportpaket (kommer antagligen inom en snar framtid). Har hört att Porsche är mycket snåla med rabatter, men det är möjligt att de erbjuder företagsrabatt på Cayenne. Hos BMW får man alltid rabatt. Svart X5 med M-paket och 20": Länk En VW är alltid en VW, men nya Touareg V8 TDI har samma motor som i nya Audi A8 och enligt specifikationerna är den mycket snabbare än både X5 40d och Cayenne Diesel. Touareg V8 TDI: Länk |
|
| nya touareg har redan kommit och den har fortfarande väldigt mycket gemensamt med cayenne.. skulle personligen ta bmw:n då jag gillar den mer men har inte kört någon av dem.. lättast är att provköra båda två och sen bedömma själv | |
|
Någon som vet vart nya Cayenne ligger prismässigt? Inte hittat något på webben och inte haft tid att ringa eller besöka Porsche ännu. Lutar åt en X5 4.0d. Aldrig gillat VW och skall jag snåla kan jag lika gärna köpa Koreansk SUV eller liknande. |
|
| har du fnderat på x6:an?? den är ju så speciell :D | |
| Speciell är bara förnamnet! =P | |
| Utan utrustning ligger Cayenne Diesel på £ 43,473.00. | |
| Har funderat på X6 men eftersom den bara är för fyra går den bort. | |
|
Stämmer det att Cayenne Diesel kostar 689' kr i Sverige? I så fall överpris jämfört med priserna i Tyskland om det inte är bättre standardutrustning i de svensksålda. Angående VW Touareg V8 TDI så skulle jag inte vilja påstå att man snålar om man väljer den framför X5. Den är dyrare att köpa och äga, prestandan är bättre än 40d, 800 nm(!), bättre ljudisolering och bättre komfort på grund av luftfjädring. Jag skulle själv dock välja X5 på grund av snyggare design, lägre driftskostnad, antagligen mindre värdetapp och roligare att köra. Touareg V8 TDI vs. X5 40d: Länk |
|
| Gillar inte VW. Aldrig gillat "toa"reg. De gamla rasade i värde som stenar och var svårsålda. Svårt att göra ett märke som VW till premium oavsett hur bra bilarna är. ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.