AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.384

Sätta igång larm via fjärr? E60 LCI

tjena folk!!!!
faaan, de blev aldrig en F10 för mig. ville verkligen ha en och var otroligt nära på att få iväg en beställning men det visade sig att jag hade alldelles för lite me cash att göra av med. så de fick bli en E60 LCI 525D, svart med shadowline och M-Paket, komfortstolar och lite annat smått o gott, HUR SOM HELST..så hann jag tyvärr bara äga bilen i två veckor innan nån liten horunge kom och ville testa hur starka hans elle rhennes nycklar var gentemot min svarta, fina lack. nycklarna vann och jag vaknade på morgonen av att min kärring kommer in efter att ha varit ute o rastat hundarna, någon hade repat min bäbis..... :(

dom jävlarna hade verkligen gått runt bilen FLERA ggr.....usch..tråkigt...verkligen tråkigt.....

men till min fråga nu. detta fick mig att undra om mitt larm fungerar på bilen eftersom specen säger att bilen har larm. jag vet ju självklart att larmet inte skulle ha utlösts när dom repade den men jag är enbart nyfiken å att kolla om jag är den enda som har detta problem. enligt några videos på Youtube skall det gå att aktivera larmet genom att hålla i knappen för bagageluckan i 5sek eller nåt...men mitt larm sätts aldrig igång, bagageluckan öppnas...men inget tjuter....måste jag programera om hos BMW eller missar jag något? larmet SKALL ju gå igång när man håller i knappen???

mvh.

Stingrayracing
Har också provat detta, men det går inte igång. Kan det vara en funktion som bara finns på andra marknader, typ U.S?
det står ju på instruktionsboken att den ska finnas med...så...jag undrar om det inte är nån typ av omprogramering som måste göras på fjärren ?

finns de verkligen INGEN som har haft detta problem och löst det ? :(
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Att uttrycka sig i termer som "min kärring", "nån liten horunge" och "dom jävlarna" är en välbeprövad taktik för den som vill tilltala läsarens empatiska sida. Det ger ett seriöst intryck och får läsaren att känna att skribenten är en hygglig och omtänksam individ. En person som man gärna stöttar på ett internetforum.

__
Min bil:
Länk
Visa användare
72
mdv
523i Touring -07
På E39 gick larmet igång om man låste med fjärren och sedan låste upp med nyckeln och öppnade dörren, du kan ju alltid testa det.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Mugge: du glömde "faaaan"

----
BMW CS #6212
ni behöver inte hata grabbar! om MUGGE känner för att försöka spela psykolog och analysera inlägg på nätet bör han definitivt fundera på att ÄNDRA sitt namn till något mer seriöst....och naveltrångselius.....eller vafanditt namn nu var...du behöver inte tala om för oss alla andra seriösa här inne på forumet att du är mugges enda och största fan.....om ni inte kan besvara mitt inlägg med tips eller hjälp av nån slag tycke rjag inte att ni ska besvara något alls....väldigt oseriöst och otroligt barnsligt. ni får "klappa" varann på axeln genom en camshow med varandra istället...som ni brukar...! hahahah tack för hjälpen ni andra seriösa! det visade sej att larmet sätts igång precis som det gör på E39. alltså att man låser bilen med fjärren och sedan låser upp med nyckeln och öppnar...då tjuter det! nu vet jag att den funkar iaf!!!
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
man tycker det borde fungera, det går ju att öppna och stänga rutor med fjärren och tända lampan inne i kupén.

polarn har en volvo v70 och på den fungerar det. ska prova googla lite :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.