|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fungera denna til en E39a 99a? Länk är det någon som prövat den? | |
| tack för tipset men vill gärna ha något enkelt utan att man behöver dator med sig | |
| Ingen som testat den eller har tips på någon annan billig läsare ? | |
| ingen som vet något om biltemas felkodsläsare eller någon annan som passar? | |
|
Med den får du bara ut standard P-koder och inte BMWs egna för resten av bilen. Med alla säkerhet ingen livedata heller. Lägg pengarna på INPA eller Carsoft tillsammans med en laptop. |
|
|
Tack för svaret får kanske tänka om |
|
| Här finns lite olika varianter att välja på Länk | |
|
har tidigare varit inne på 24.se men det är ju en djungel skulle gärna vilja ha en felkodsläsare som man bara pluggar i och läser av och som inte kostar skjortan. På många av felkods läsare man hittat så finns det ingen info om vilka bilar dom passar till bara en massa info om olika system ibus kbus öbus a-öbus isohit och isodit vad är kompatibelt med en e39-99a |
|
|
Köpte min (BMW Interface for Carsoft 6.5) här: www.one-stop-electronics.com 69dollar kostade den inkl frakt, funkade direkt. FAF |
|
|
Man måste sätta sig in i de olika systemen och vokabulären, det finns inga jätteenkla genvägar. Om du verkligen vill läsa av felskoder så menar du förmodligen alla, inte bara det som är miljörelaterat? Då är det system med PC-anslutning som gäller, och Carsoft är förmodligen vanligast. Om det endast är OBD-II avläsning, dvs sånt som är relaterat till utsläpp/miljö osv så är det de enklare prylarna som hålls i handen och visar felkoder på en liten display, som gäller. Biltema, Kjell&Co m.fl har dessa. Alla klarar i regel de olika systemen, åtminstone de ISO-9141 baserade som gäller för europeiska bilar. Googla, läs på forumet om OBD-II eller OBD2 osv, du får massor att läsa. FP |
|
|
jag vill kunna se felkoder på t.ex kamaxelgivare mm. så det finns ingen handburen som funkar med alla koder? vad innebär livedata? |
|
|
När ni ändå snackar felkoder. Jag har också en E39 fast -96. Vad tror ni om denna ? Länk Den levereras utan programvara, så hur fixar man detta ? Är det lätt att själv använda såna här grejer ? //Kim |
|
|
Enklast är att Googla, programvara finns på nätet. Läs gärna trådarna här på forumet om Carsoft osv, du får mycket nyttig info. FP |
|
|
Hej. Mitt första inlägg dessutom. Jag köpte interfacet Kim länkade till, fast jag handlade på Dealextreme. Där kostade alltihop 350:- inklusive frakt och jag fick programvara med. Har provat på två E39:or och det ser ut att fungera som det ska. Peter |
|
|
Välkommen till forumet. 350:- är ett fynd, även om det blir lite mera med dagens dollarkurs, men fraktfritt worldwide är ju himla bra. FP |
|
|
Kollade vad interfacet kostar just nu och det var 57USD vilket med dagens kurs blir 412SEK. Det är ju fortfarande billigt. Bara inte tullen snor grejorna, då blir det ju moms och tull också, fast det har bara hänt en enda gång hittills. Jag beställer prylar därifrån ungefär en gång i månaden, och det tar ungefär 10dagar att få prylarna hem till min ICA-affär varje gång. Lämk till interfacet: Länk |
|
|
Jag hittade nog inte exakt samma på dealextreme som den jag länkade till. Var det denna som du hade beställt Peter ? Länk //Kim |
|
|
Nej, det var inte den. Fungerar inte länken i mitt förra inlägg för dig? Om den inte gör det så är artikelnumret 16549, skriv in det i sökfältet hos Dealextreme så kommer du direkt till artikeln. Peter |
|
|
visar detta interface vad felkoderna betyder? och läser det av bilens alla system? Köpte någon liknande billig kina-kopia. Och visst, den läser av alla koder och nollar men ger ingen som helst information om vad koderna står för!!! Och tro mig....jag har googlat till förbannelsen på varje kod för att ta reda på vad de betyder...:) |
|
| Kan tillägga att jag även har Biltemas felkodsavläsare. Funkar bra men läser enbart av motor och bromssytem. | |
|
Jonaz: Intefacet jag köpte visar i klartext vad felkoden betyder. Jag har inte provat särskilt mycket, men jag har i alla fall nollat serviceindikatorn på min bil och scannat några moduler. Jag tror att den läser av alla moduler. Känner mig lite osäker på BMW och alla modulnamn eftersom jag åkt Citroen i många år och är helt ny på märket. Men det ger sig väl med tiden. (om jag nu trivs med BMW och inte ramlar tillbaka i Citroenträsket vill säga). Hjälpte även en kille på jobbet med att kolla vad som var felet på hans ABS. Där var det lite luddigt, den sa att det var höger bakre givare ELLER vänster främre ELLER ventilblocket i ABS-modulen. Kristallklart va? Eftersom allt fungerar utom ABA:n och ABS-modulen är bytt för inte så länge sen så skulle han chansa på den främre givaren. Ska bli kul att se om det var den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.