AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.456

Bmw M3 ESS kompressor 480Hk

di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
Hej alla glada!

Någon som vet något ang denna bil? allt är tacksamt vet en hel del själv men kan ha missat något. gärna REN fakta och inget påhittat tack..
Länk

//
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Diou: Jag var intresserad av bilen i fråga innan nuvarande ägaren (eller hans flickvän) köpte den av en kille i Eslöv som handlar lite med bilar och som köpte den för att sälja den.
Innan dess rullade den i Sthlm om min information som jag fick då stämmer.

Det som bla. fick mig att dra mig ur var att kompressorkittet inte är monterat av ESS i Norge som det står i annonsen utan är monterat av några killar i Sthlm. Hur kunniga dessa killar var vet jag ej men det lät på dåvarande ägaren, en utländsk kille i 25-30 års åldern, att det var han och hans polare som monterat kittet. Naturligtvis var kittet köpt från ESS.

Bilen gick som den skulle och lät frisk när jag körde den för 2-3 år sedan. Fint skick med lite omlackade delar pga. stenskott och repor som jag förstod det, snyggt gjort. Inga konstigheter med något vad jag upptäckte förutom då kompressormonteringen som jag ansåg viktig.

Sjuk snabb bil och fint skick (då iaf) men jag avstod pga. äldre årsmodell och att jag var för feg när det gällde kompressormatningen i förhållande till ett ev. motorras mm.

Annonspriset för bilen när jag tittade på den va 289'kr, kommer inte ihåg hur mycket den då rullat.

Mvh Jimmy
Är jag som är säljaren till bilen.

Jag har själv varit i kontakt med ESS för att jag hade en fråga angående deras kodning av växellådan som gör den snabbare och mjukare, och de mindes bilen när jag beskrev den. Det var ju även två års garanti på det och det skulle de väl knappast ge om de inte monterat det själva? :)

Jag köpte den av killen i Eslöv, en utländsk kille, utländskt namn iaf, som du säger. Men det är ju inte han som fått kittet monterat, utan en kille från Sthlm, svensk, som hade den innan Eslöv-killen. Eller missförstod jag kanske hur du menade?

Mvh // Andreas
"Ca 2.000 mil till nästa service (inspektion 1)." Görs inte insp.1 mycket tidigare. Måste menat insp. 2?
Nej, efter att du gjort insp. 2 kommer en vanlig oljeservice, med lite andra filter osv. Sen kommer insp. 1 igen, oljeservice, insp. 2 osv.
Ji
2.380
Jimmyboy

Andreas M3: Inte meningen att klanka ner på din bil när du försöker sälja den men jag skrev bara det som jag fått reda på när jag gjorde efterforskningar på den för 2-3 år sedan.
Svenska killen från Sthlm som ägde bilen innan killen i Eslöv var inte den som monterade kittet enl. vad jag fick reda på. Utan det var ytterligare en tidigare ägare som var utländsk och som oxå bodde i Sthlm.

Kvitto på montaget hos ESS fanns inte och det borde ha funnits ansåg jag, därför började jag kolla upp det. Det var då som jag kom i kontakt med den tidigare ägaren, utländska killen, i Sthlm som berättade att han själv monterat kittet. Enligt mina uppgifter skall bilen ska sedan har varit på en mjukvarouppgradering hos ESS. Garantin gällde själva kittet som köptes från ESS, inte för ett komplett kitt med montering.

Säger NATURLIGTVIS inte att bilen är kass och att den kommer att rasa bara för att kittet skulle vara monterat av en fd. ägare. Bilen har ju redan då haft kompressorn ett antal mil och helt utan problem enligt fd. ägare osv.

Lycka till med försäljningen det är en grym bil verkligen!
Ångrar ibland att man var för feg för att köpa den. Nu kör man bara en "vanlig" M3:a ;).

Mvh Jimmy
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Det är en svensk kille från Sthlm som monterade kittet hos ess, killen fanns här på forumet förut, och vi träffades vid ett tillfälle på björkvik precis efter att kittet var monterat

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Killen som tog in den där bilen från tyskland är från södertälje bilen var helt orginal då och det är han som kostat på den med kompressorn mm.
Han kan iallafall inte mecka så någon annan måste ha gjort monteringen av kompressorn.
Detta gjordes av den utländska ägaren.
Finns en annan tråd om den här bilen om någon orkar leta då jag minns någon frågade om den när föregående ägaren (han som handlar med bilar) hade den ute på annons.

--------------------
Bilen
Länk
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
m3efl

Det här är inte den bilen, jag har för mig att det här är en annan m3.

Den från södertälje hade eisenmann avgassysten, denna som tråden hadlar om har jag för mig har feritta.

Men jag kan ha fel
Ji
2.380
Jimmyboy

Andreas M3 mfl.: Ber om ursäkt 1000 gånger om! Tack för att ni rättar mig grabbar! Tog nu en titt i mina gamla "anteckningar" och bilder från när jag letade M3 för 2-3 år sedan. Uppgifterna om hemmamonterad kompressor som jag skrev ovan gäller naturligtvis INTE din bil. Jag glömde helt bort att jag även var intresserad av en Carbonsvart M3 med kompressor i samma veva, vars historik handlade om hemmamonterad kompressor medan det i annonsen stod att den var monterad av ESS. Beklagar!

Hoppas verkligen inte att jag har försämrat dina chanser till en lyckad försäljning. Ogillar starkt folk som kommer med felaktiga "anklagelser" och så gjorde jag det själv nu... :( Ställer mig i hörnan med struten på huvudet och skäms...

Mvh Jimmy
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Ja det finns ju flera svarta m3or med kompressor så det är ju lätt att ta fel :D
---->> Jimmyboy

Ingen fara, blev jävligt förvånad när du tog upp det, speciellt som jag vet att det är en svensk kille från Sthlm som fick det monterat.
Och du borde ångra att du inte köpte den, har varit en helt sjuk bil att ha, otroligt tråkigt att skiljas från den, men det kommer nya sjuka bilar :)
Som sagt, ingen fara.

---

---->> m3efl

Bilen är inte importerad, den är svensksåld. Ska tydligen vara det enda svensksålda exemplaret med färgen safirsvart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.