|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ojojoj, jag måste bara berätta! Jag blev BiTurboägare idag! Vilken bil!!! Jag är helt frälst, detta är bara för mycket. Att det är en riktig pärla med full servicebok, full historik (en ägare i tyskland, född 1946 och en ägare i Sverige utöver Bilprisma AB) och prickfri inredning och utsida gör ju inte saken sämre. Jag menar inte att skrävla, men det här var bland det grövsta jag någonsin kört, bilen är ju helt otrolig!! Kom en Audi S4:a (nya modellen) och la sig bredvid på motorvägen, fjutt, så var han ett minne blott!!! Eftersom jag inte är någon fantast av 0-100km/h så verkar jag dessutom ha prickat helt rätt vad gäller motorkaraktär. 80-160km/h på 4:an är mer min modell och då tror jag BiTurbon är mycket svårslagen, jag har i alla fall inte åkt något värre! Så diskret sen, bakifrån ser den ju ut som en 525:a med lite uppgraderade utblås... snacka om dark horse (dessutom är bilen ganska tam gråmetallic och saknar stripes, vilket ju ytterligare spär på den känslan). Jippi hurra! Det enda som grämer mig är att jag missade Gävleträffen, men nästa träff, då blir det att åka iväg! :) Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> | |
| fan... *vill ha* :-) | |
| Grattis det är verkligen en kanonbil! :) | |
|
quixotic2: 254 hk eller? roadZter |
|
|
Jag tror den ligger på 360hk original....måste ha en dylik innan jag lämnar jordelivet :) Grattis till vagnen quixotic2. Mvh Janne. |
|
|
Japp, 360 hk och 520 nm vridmoment, om jag inte har fel är det 20 nm mer än E39 M5:an vid ungefär samma varvtal? Tack, tack, förresten! Det känns lite udda att faktiskt äga bilen, man har ju hört så mycket om den och läst... men jag letade ju inte direkt aktivt. Mer ett bananskal att man hittade den och att den var så fin! Jag var väl ganska övertygad om att det INTE skulle bli affär (man måste ju få lov att bara åka och titta ibland) ända tills jag såg bilen och provkörde den, då sa det bara *klick* x2 (en kompis var med som stöd, supertack! :). Nu ska det bli några rader och lite bilder om den under frilansargalleriet! Tack för ert positiva bemötande allihop! :) Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Gratulerar! önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
Grattis till ett trevligt bilköp, är det fortfarande läge att äga fyra st E-23? ps: läs i forumet om pystrimmad 745:A |
|
tqs |
Iskallt! Finns ju lite utvecklingspotential också (utan SBP-problem) i och med att den redan är registrerad med turbo. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Fasiken Redarn: Köpt racerbåt:))Snart dags för ett Hemma hos repotage med den flottan. Kör försiktigt nu så inte lappen får vingar. Grattis till ännu en fin bil. MVH Hasso |
|
Välkommen i klubben! :) |
|
| 2st!!!!! :) | |
|
Hej! Känner ni till någon annan biturbo till salu? måste vara i det skick man väntar sig !, har sålt min M3á och letar ersättare vilket skulle vara lätt, trodde jag !!! tacksam för tips, gärna i södra Sverige !! |
|
|
:D :D :D Idag har racebåten fått fräsch olja (Castrol RS helsyntet 10W-60). Den ska ha varit bytt för ett par hundra mil sedan, men jag tyckte den såg lite mörk ut, så det fick bli ett olje och filterbyte. Varje gång jag byter olja på mina bilar (det blir rätt ofta pga. detta) så blir jag så glad över att BMW gjort det så enkelt! Påfyllningslock av, bottenplugg ur, oljefilterkåpa av. Flosh! I med nytt filter och gummipackning, dit med bottenplugg, klart! Det tar knappt en kvart och då samlar jag upp oljan och städar av efteråt! :) Jämför med en gammal Volvo, bök och slit med oljefiltertänger, knogarna i block och ramar, sedan tippar oljefiltret över när man ska lirka ut det och så blir man nersolkad helt i onödan... :( Killarna på Mekonomen tror nog jag dricker motorolja och käkar filter, får kalasrabatter på stora dunkarna! :) Så om ni tycker det är tråkigt att göra oljeservice, titta förbi hemma hos mig, upp med nosen på rampen så tar jag horan och svischar under och byter åt er! Allt jag begär är att få behålla spilloljan så att jag har något att spraya under pråmarna.. :D :D :D Hasso: Du ska gjutet komma ner, vill ju veta hur min bil står sig mot en annan fönförsedd maskin här på forumet! ;) ;) Men vänta någon vecka så kan vi ta en tur i Highlinen också, så snart turbofläkten kommer å är den i 100% toppskick och körklar! :D :D :D Per S: Angående BiTurbo till salu så finns det en hos en bilhandlare på BytBil, den är enligt uppgift inte i toppskick, så var vaksam. Förmodligen är den klart prutbar, men som många sagt innan mig och som jag nog kan hålla med om, lägg hellre 175.000:- på en fräsch bil, än 130.000:- på en halvsolkig... summorna för att återställa en BiTurbo som blivit misskött kan vara astronomiska. Om det är något du funderar över, kolla in Alpina diskussionen på www.bmwm5.com, där finns många kunniga och duktiga profiler (ex. Thor här ovanför). Jag själv är ingen BiTurbo guru, inte ännu i alla fall. ;) B10Tobbe/Thor: Tackar! :) En sak har jag inte fattat, är det så att du råkade ha samma serienummer på din B10 3.5:a och din nuvarande B10 BiTurbo?? Bägge har #270, eller? racecruixer: Läst och svarat, kolla där! ;) Tack igen för alla positiva kommentarer! :) Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
quixotic2: Japp, dom hade faktiskt samma nummer! När jag upptäckte det, tog jag det som ett tecken på att jag skulle byta bil. :) |
|
|
Håller med er alla, bara att gratulera till en härlig bil! Åker själv B7 turbo och jag tror inte det är många som hänger på i landsvägstempo. Körde riktiga skitstarter i Gävle i helgen men hade ändå 191.5 km/h i slutfart, så Alpinorna har potential nå grymt. jimpa |
|
| quixotic2: köpte du bilen av Bilprisma? Vad tyckte du om affären? | |
|
B10Tobbe: Det var alltså så det var.. skrämmande! ;D Rantzow: Nja, jag köpte ju inte bilen av Bilprisma direkt, utan av deras kund. Men, jag var i kontakt med Bilprisma innan köpet för att kolla av bilen de sålt och måste säga att jag är mycket imponerad av att de tog sig tid att berätta om bilen och vad de visste om den före och efter deras tid som ägare. Bilen hade tidigare ägts av företagets VD, så jag pratade med honom direkt (jag vet inte om detta är du, men han hette i alla fall Rantzow han också). Om du är densamme, så tackar jag för hjälpen och lovar att höra av mig om jag skulle bli sugen på en Lexus framöver! ;D Stort tack, bilen går suveränt och är fortfarande i kalasskick! Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Om någon är sugen :) Länk |
|
|
quixotic2 >> vad fick du ge för din bil ? om du inte vill säga exakt så runt 100 150 200 ? tänkte acey´s länk om det är nåt att ha tro... eller om det är värsta drömpriset ? |
|
| hmm såg att den var ju tydligen turbolös det går ju inte... måste ha effekt som din :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.