|
|
|
|---|---|
|
Parkerade igår, 2 tim. sanare startar den inte, går några sekunder på 400-500rpm sen dör den, imorse när den var kall stendöd! Låter som att den inte får bränsle, pump, sitter var? säkring/relä? | |
|
Länk Pumpen sitter i tanken men kolla med lysdiod eller spänningsprovare |
|
| Hände samma sak med min (540ia). Gick med 4-500rpm sen dog den. Startar gick orent i 4-500rpm igen, sen dog den. Lät som om den inte gick på alla cylindrarna. Visar sig vara soppapumpen som gått. Inte svårt att byta. Lyft bort baksätet, öppna skuffen, så ska du kunna öppna tanken. Lycka till | |
|
Länk 628csi |
|
| Tusen tack för assistans, låter helt klart som samma fel, nu vet jag vad jag gör ikväll! | |
| Hade samma problem själv en gång. Är det inte bränslepumpen så är det säkerligen som i mitt fall, strömtillförseln till den som är väck (kabeln hade gått av i mitt fall). | |
|
Pumpen urmontrerad o körd på bänk, OK. Bilen startade o gick 2 dagar, nu död igen. Spänning fram till pumpen finns några sek, försvinner sen, normalt om jag fattat rätt i några andra trådar, styrs senare av ett relä, sitter var? Styrdon till insprutningen, sitter? Tacksam för tips. |
|
|
Så var min pump också, gick ett tag och stannade sen när jag körde den på arbetsbänken. I bilen: Spänningen finns några sekunder och försvinner sen, helt rätt. Jag skulle bli förvånad om det inte var pumpen men det KAN också vara glapp i en kabel, oxidering etc. Bästa sättet är att kolla om det kommer spänning och att pumpen samtidigt inte går. Då vet du att den är kass. Reläet borde sitta i motorrummet, det är också ett vanligt fel, men då oftast bara en kallödning eller sprucken lödning. |
|
| Pumpen bytt, fick bli en Biltema a lá 499:-, får se hur länge den går, bilen börjar ändå bli lite sliten o med mass småfel så det kanske snart är dax för pressen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.