AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
832

MK4 Navi/Radio Splitscreen trubbel? Z4 -03 / -06

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Kompisen köpte sig en Z4 -03 i Lördags, men radiokanalerna syns inte, så som de gör i farsans -06:a. Enligt menyer så är det samma mjukvara i båda SW 4-1/00 (om jag minns rätt).

Såsom det ser ut i farsans -06 vet jag att det även såg ut X3:an han hade från -05.

Alla inställningar jag har hittat är demsamma som i båda bilarna.

Så vad är fel - om något? Hur åtgärda?

Illustrerande bilder:
Hur det ser ut i vår:
Länk

Manipulerat hur det ser ut i kompisens:
Länk

16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Z4an ser ut precis som i min som har SW 4-1/12. Säker på att bilarna har samma SW?

-------
//Lövet
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Båda är ju Z4, så vilken syftar du på? :)

Är nästan säker det är samma SW i båda, men har inte kollat och skrivit ner det...

16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja, det blev en liten konstig förklaring. Det jag menar är att den nyare ser ut som min (som är gammal). Börja med att kolla upp SW version, jag tror nämligen inte att de är samma.

-------
//Lövet
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Ja, får ta och "säkerställa" att det är senaste och samma i båda, vilket jag har för mig att det är som sagt...

Kan det vara så att fg. ägare fått tag i nån "dåligt hackad" eller på annat sätt korrupt SW-version? (Var tydligen inte uppdaterat på BMW, så mycket vet jag).

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Tillägg:

Enligt rätt så insatt källa så ska det under inga omständigheter kunna bero på SW-version.

Däremot har polarens bil någon form av iPod-interface i handskfacket som rimligen är eftermonterat - kanske den som spökar till det?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.