AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
783

Elhissar "nästan" stendöda

da
4
davelars
325I Coupe -92
Hallå!

Har en 325i Coupé -92 där elhissarna var trasiga när jag köpte bilen.
Det skumma är att själva automatik "ner/upp"-skjutningen av rutan vid öppning respektive stängning av dörren fungerar, men den visar ingen tendens till liv när jag vill använda elhissarna för att höja/sänka rutorna..
har bytt ut ett relä under handsfacket i form av en svart dosa fastskruvad mot höger framskärm. utan något resultat, ström finns i säkring och det är inget kabelbrott i dörrfästena. takluckan fungerade heller inte vid köpet med lyckades sno lite ström från elhisssäkringen till takluckesäkringen då den saknade ström.

Är det någon som har någon idé till vad det kan handla om?
Vill även notera att det vart en mindre brand vid höger framskärm som kan ha påverkat detta, dock har jag så gott som det går försökt kontrollera dessa kablar. Någon som vet vart dessa kablar tar vägen mellan dörrfästet och säkringsdosan för att man då ska kunna kolla med testmejsel?
Har heller inte öppnat själva elhissmotorn och kikat. kanske kan ligga nått fel där?
Låt höra era tankar och funderingar, och kanske tillomed tips till vart felet kan ligga?

Tack på förhand

Davve

Bra skit
Det kan vara att du fått glapp inuti själva knappen så att säga.
Lyfter du upp knappen i mitt konsollen, så går den att dela.
Inuti finns en metall bit som skall nå tvärs över (så den får kontakt). Lite svårt att förklara, men jag hade samma på min gamla E36:a.
Blir väl slitet med åren. Jag fick igång min igen, men jag var även på skrotar och skulle kolla efter nya där, men de var alltid plockade.

Sen som du beskrev ang branden. Så är det inte alls omöjligt att något har fått stryk, men kan tyvärr inte hjälpa dig i den frågan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.