AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.078

520i startar plötsligt inte?

ic
3
icer
520i -96
Hejsan alla bilkunniga! :)

En dag efter att ha kört 1mil med min BMW 520i E34 -96:a, parkerar jag och kopplar bort ett släp (som jag hade lite problem med att få av, slet, rykte och hissade upp med hjälp av stödhjulet, hela bilen följde med upp en bit tillslut fick jag loss det.)

När jag sätter mig i bilen och ska köra iväg startar den inte, står bara och maler på startmotorn, all elektronik fungerar och motorn går runt. Efter lite felsökning och efterforskning kommer jag fram till att motorn inte får någon bensin...
Kan jag ha utlöst någon sensor när jag kopplat av släpet?

Det är spänning fram till bensinpumpen men den pumpar inte någon soppa, provade att koppla bort den utgående slangen från pumpen och vred om nyckeln, borde ha runnit ut bensin där om den hade fungerat inte sant? Men icke.. Så förmodligen är det väl den som har spontant gått sönder eller vad säger ni?

Tacksam för svar!
Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Fick byta på min e34, samma symptom. Körde till pizzerian men stendöd när vi skulle därifrån. När du vrider på tändningen ska du ha spänning i några sekunder sen styrs den från relä. Jag satte en lysdiod i kontakten och kollade. Då visste jag att det var pumpen som var kass. ca 2000:- på BMW.
ic
3
icer
520i -96
Där ser man... Dock bor jag för långt ifrån en BMW verkstad för att kunna bärga bilen. Ska försöka på mig det själv, bara jag kan få reda på vilken sort som sitter på nu.
ic
3
icer
520i -96
Uppdaterad:

Problem löst, jag nollställde bilen genom att koppla ur och på batteriet. sen startade den och gick som vanligt! :)
Där kom jag undan billigt. Tänk på detta andra som råkar ut för samma sak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.