|
Sida 6 av 38
|
|
|---|---|
|
Intresserad av en enhet till min e46 med business cd orginal. Utan TV går bra.. men integration med rattkontroller vill man ju gärna ha. //amullo |
|
|
Ja det e standard. Funkar på alla. Chris CKM Car Design |
|
| Vad behöver man dra nya kablar till på E38 -97? GPS antenn, TV, radio ? | |
| Jag känner inte till E38, men är det samma som i E39, vilket jag förmodar, så använder du befintlig kabelstam som är framdragen till din HU (kasett eller CD). GPS-antenn medföljer. | |
| Just ja, har du DSP kan det orsaka lite problem, Chris vet mer om det. | |
| Vilka problem tänker du på? Jag har DSP | |
|
Jag är lite osäker, har inte läst på om DSP-bilar då det inte berör mig, men så som jag förstår det krävs det antingen moddning av kontaktstycket eller en annan än standardkabeln som medföljer för att få det att spela. Sett att någon helt enkelt bytt ut sitt steg mot ett eftermarknads istället. Men kontakta Chris om du ska köpa, han har långt bättre koll. |
|
| Moddning, menar du att man kopplar bort DSP ? | |
|
Du måste ha en speciell kabel ifall du har DSP. Bara säga till vid ordertillfället. Enheten finns dock inte än för E38. Chris CKM Car Design |
|
| Väntar med spänning hur det blivit t.e.x för LUS o andra, och när den kommer för E38:an | |
| Hur funkar det om man har separata, eftermonterade förstärkare idag? finns det lågnivåutgångar att ansluta till dessa? | |
| Hur ansluter du dem idag? | |
|
Det står väl på sidan? ;-) Chris CKM Car Design |
|
|
Har precis köpt bilen och det sitter två slutsteg i bakluckan. Har inte hunnit titta närmare på hur de är anslutna idag men mycket prydlig installation med nydragna grova kablar till bytta högtalare o s v . Antar att det går anslutningar lågnivåutgångar från befintliga radiodelen idag bak till slutstegen där bak, och sedan högtalarkablar därifrån till högtalare i hatthylla, bakdörrar och framdörrar och till sub i bakluckan. Frågar mest för att jag vid ett ev byte vill behålla dessa slutsteg och befintlig kabeldragning. Om inga lågnivåutgång finns på nya radiodelen så antar jag att man får dra nya högtalarkablar från instrumentbräda ut till alla högtalare igen.. Fast jag är inte särskilt hemma på de här bitarna överhuvudtaget och ljuddelen var nåt jag knappt tittade på när jag köpte bilen, lyssnade bara på nån lokalradiokanal då och tyckte att , ja det där lät ju ungefär som det låter i min befintliga bil (alfa 166) och nöjde mig med det. Provade sen efter köp med CD-skiva och insåg att ljudet var riktigt, riktigt bra.. trevlig överraskning! :-) Har letat efter info om lågnivåutgångar på ny enhet men inte hittat.. Fast jag kanske är helt ute och cyklar som antar att de tär lågnivåutgångar som används till slutstegen bak på befintlig installation, har som sagt egentligen nollkoll på hur bilstereo normalt kopplas.. |
|
|
Som sagt den har massor med lågnivå....Syns även på bilden här på sidan: Länk Chris CKM Car Design |
|
| Men antagligen är det så att om man bytt ut DSP eller originalsteg så har man tappat signalen från original kabelstam, så det *borde* inte göra någon skillnad. | |
|
Äntligen finns det en maskin som ersätter gamla 4:3 navin. Chris CKM Car Design Jag har DSP i min bil, men det står inte på hemsidan att man behöver en extra kabel till monteringen. Vad kostar den? |
|
| 5-meters ersättningkabeln för bilar med OEM-navi kostar inget extra vad jag vet, men man måste be om den i beställningen. | |
|
Funderar på en sak. När man startar bilen, startar enheten på senaste inställningen eller är det något standardläge den börjar på? |
|
|
Den ska starta där du slutade. Chris CKM Car Design |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.