|
Sida 34 av 38
|
|
|---|---|
|
Nej min var ny :) Dynavin D99 ej android . det enda som inte har kommit i gång är ljuset till knapparna,fick en ny can buss dosa med det hjälpte inte. |
|
|
Tjena boys! Nu har jag köpt och installerat min Hualingan. Men jag har ett problem med navigatorn. Den hittar och kan ladda alla gator jag vill navigera mig till, men när den väl ska ladda upp rutten och börja vägleda så låser den sig på en gata i Frankrike och står helt still hur mycket jag än åker runt, GPS-antennen är monterad enligt en DIY på bimmerforum.com, och den har bra signal, vet någon vad problemet är? MVH |
|
| Det måste ju vara problem med antingen GPS-antennen eller GPS-mottagaren i apparaten. Har du satt GPS-antennen i rätt uttag? Har för mig att det finns två likadana kontakter på baksidan, den ena ska vara för GPS och den andra för TV har jag för mig... | |
|
Problemet är för sen ett tag tillbaka :) Problemet var att man fick lov att ändra fliken (hamn) från "hamn 1" till "hamn 2" för att stereon skulle kunna hitta och känna igen GPS mottagaren. |
|
|
Är det någon som försökt montera denna i en E38 ?? E38 anges inte som passande, och man undrar ju vad det är som inte passar? Anledningen att jag frågar är att den supermoderna 4:3-Navi som sitter i min E38 är lite trött, och jag funderar på att ersätta den med en Huligan. Passar den inte fysiskt i instrumentpanelen, eller är det någon inkompatibilitet med elektroniken? E38 och E39 är ju annars så lika bilar i avseendet Navi/ljudanläggning så man undrar vad det är som inte skulle passa? Någon som vet ??? |
|
|
Visst finns det en modell för E38:Länk Rent elektriskt är det säkert exakt samma som HL-8786GB för E39, bara en annan layout på frontpanelen. Så en maskin för E39 bör också funka om det är denna du tänker på, det är väl bara frågan om det rent mekaniska vid monteringen osv. FP |
|
|
Den du länkar till finns inte ens en plan än på att släppas tyvärr. Chris CKM Car Design |
|
|
De säger att den gamla inte passar bakpå. För stor eller nått. Chris CKM Car Design |
|
|
OK. Den har ju funnits ett bra tag i listor osv, men listas iofs som "NEW", lite märkligt. De håller ju på med att förnya sitt sortiment, kommer även med Android osv. Nu är det några månader sedan jag hade kontakt med kineserna. FP |
|
|
Ja android e inte klart på långa väger. 2st MB enheter som får det först. Sen har de inte datum på de andra. Chris CKM Car Design |
|
|
Har kollat lite på det där och som jag har förstått det är e39 enheten lite för stor så den tar i luftkanalerna. Finns några som löst det genom att modda kanalerna så enheten går in. MVH David Öfverdahl |
|
|
Var köper man en budgetvariant och androidversionen som förespråkas? Kan jag koppla in min original CDväxlare till dessa? |
|
|
Tack David! Det låter som ett troligt skäl. Då gurun Folke tror att det är samma rent elektriskt i e38 och e39, och då jag själv inte kan se ngn skillnad på modulerna som sitter i bilen, så öåter det som ett mycket troligt svar: för att den är lite för stor, tar i luftkanalerna. Jag är ändå lite sugen, då min 740 iL e38 har en 4:3 supernavi som är lite trött, där skärmen inte fungerar som den ska och jag faktiskt är nöjd med huliganen i min X5:a, så är jag sugen på att pröva. Finns det någon länk dit man kan läsa mer om moddningar på nätet? :) |
|
|
Här står det lite om dynavin i e38: Länk MVH David Öfverdahl |
|
|
Den ser ju för jäklig ut. Chris CKM Car Design |
|
|
Jo men det där är väl en av dom första modellerna. Var bara för att belysa problemet med montage i e38..... MVH David Öfverdahl |
|
|
Ahh...Trodde det va en ny model. Chris CKM Car Design |
|
|
Har läst att vissa bytt från IGO08 till TomTom. Ni som prövat båda programvarona, vilka skillnader upplever ni och vilken är bäst? Har sökt, men inte hittat TomTom programvara som passar, vart får man tag på det? |
|
|
Hej på er! Måste bara fråga er som kan! Jag hjälpte lillgrabben montera hualíngan i helgen på en 523i -99. Var ingen höjdare att dra 6m kabeln från skuffen men det gick till slut. Det jag upptäckte sen var att det finns ingen antennkabel för radion i mittkonsollen (så klart), men det följer med en lång kabel för radioantenn. Måste jag verkligen "börja om" och dra den kabeln bak till vänster D-stolpe? Är det något annat jag bör tänka på? Har ingen erfarenhet av detta. Tacksam för alla svar! /Thomas |
|
|
wmt: Vad heter den där 6 meters kabeln som ska sitta till stereon om man orginal navi? Jag har en orginal navi/tv och det följde inte med från " bluepower" och de visste inte vilken kabel man ska ha heller. Jag har ju bara den vita och blåa kontakten fram vid stereon. Det skulle hjälpa mycket om du kunde visa vilken kabel man ska ha. Ja man måste nog dra en antennkabel genom hela bilen för att det ska funka. Kopplar man in den i slutsteget i bagagen eller vad kopplade du in den? // Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.