AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
254.731

Eftermarknads 16:9 till E39

Sida 31 av 38
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej
är det någon annan en jag som inte kan ansluta iphonen med bluetooth efter att ha upgraderat telefonen till ios5?
//Lars
ri
348
rille000
530iM Sedan -02 (e39)
530D -11 (F11)
Mini Cooper S -11
Hej,

Funderar på att skaffa antingen en Dynavin eller Hualingan till min e39 -02 men har svårt att att bestämma mig för vilken man skall satsa på.

Det jag vill åstadkomma är främst:

- få en i bilen inbyggd navigator
- möjlighet att t ex köra Spotify på mobilen (android baserad, Samsung Galaxy SII) och få ut ljudet på bilhögtalarna , helst via Bluetooth

Inga jättemärkvärdiga saker alltså. Navigatorn fixar ju båda men får inte klart för mig om det är möjligt att ansluta android telefon via bluetooth till någon av varianterna.

Och vilken har smidigast menyer?

Prismässigt verkar Dynavin ligga något högre, är den värd merkostnaden?
Nån som har testat båda och har synpunkter på vilken som är bäst? Nån skillnad i svårighet att installera?

- Tacksam för synpunkter!
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Någon som vet om det är nägra problem med en backkamera till Hualingan som har

Effective Pixels : 728x512
Resolution : 520TV lines (Normal CMOS/CCD/CMD camera is 420 TV Lines)

Mest 520TV lines jag är orolig för, klarar skärmen det?
Tacksam för svar!
Il
56
Iloper
530i Touring -03
Dynavin D99 verkar riktigt intressant, speciellt med Android. Lite väl högt pris kanske, verkas svår att få tag i för under 9000kr typ.

Finns det något motsvarande från Hualingan? De verkar spontant ganksa långt efter?

Länk

Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
Inte D99 plattformen men...

Länk

/U.
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
Jag glömde...

How to install Dynavin for dummies:Länk

/U.
ri
699
riku
740iA -97
Har det hänt nåt på E38 eftermaknadssystem?
ri
699
riku
740iA -97
Har det hänt nåt på E38 eftermaknadssystem?
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
I den här (engelskspråkiga) tråden står det lite om montering av Dynavin E39 i en E38 (...det går, men...) och androids vara eller icke vara.

Länk

Läs alla inläggen för det fanns E38 bilder i några av dem.

/U.
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
...mer Dynavindebatt WinCe vs. Android...

/U.
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
Fan, glömde ju länken!

Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har man ändrat utseendet på Dynavin i samband med D95 typ flyttat upp knapparna lite eller är det bara jag som ser fel?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Edit på tidigare inlägg,Var visst skillnad i länken onestorm länkade..Då blir det en Dynavin till 525n
Hi grabbs and girls,

jag har nu installerat en Huligan i min X5:a. Efter en hel del inledande trassel med installationen är jag för tillfället väldig nöjd med den.

Det är en klurig burk, och kommer med olämpliga standardvärden - t ex så blir det initiala ljudet så högt att det efterlämnar robusta öron... :)

Det mesta tycks dock gå att fixa till. Startbilden gick också att byta ut ganska enkelt, nu har jag en rund BMW-logga med "vingar" istället för den som kom med apparaten från början.

Allt fungerar på min enhet (och det borde det väl för fan göra ? :) :)

Riktigt snygg är den på natten, är också nöjd med den iGO som levererades med - men jag undrar: ni som har Tom-Tom och kan jämföra, bättre eller sämre än iGO ?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
IGO tycker jag är riktigt trevlig när man fick komplettera med hastighets kameror och svenskt tal men har endast version 2010-06 och det har ju hänt lite på vägfronten sedan dessa, har inte försökt leta upp nyare version med det kanske finns ?
Dock är inte adresser och POI inte lika komplett som min Navigon 8410 med senaste kartor.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
br
19
branflakes
523i -00
audi a3 tdi -98
vill också testa tom tom, ingen som vet var man kan ladda hem den?

Janne
br
19
branflakes
523i -00
audi a3 tdi -98
I vilka högtalare får ni ljudet när ni använder tv? min är helt tyst, men jag har bara högtalare fram i min bil, kan de va de?

är de någon som uppdaterat sin Hualingan här? funkar fler saker som då?

Janne
Har också en Navigon 70, och den är väl kanske stråt vassare än iGO. Navigon är ju den *snyggaste* navigeringen, det tycker i varje fall jag. Men den stora 7-tums skärmen och den rediga navigeringen gör ändå att jag gillar iGO skarpt.

Svenskt tal och hastighetskameror, var hittar man dem? Skulle även vara trevligt att ha POI med alla svenska bensinmackar och dylikt inlagda.

Har någon kommit på hur man ska få telefonboken att synka? Jag har en HTC Desire HD och Huliganen visar skräptecken och stannar efter ca 20 synkade entries.
br
19
branflakes
523i -00
audi a3 tdi -98
Var hittar man Navigon 70?

Janne
På Netonnet t ex, här: Länk

Den är fin, men jag tycker faktiskt iGO är mysigare med den stora 7-tums skärmen som Huliganen har. Har ni prövat att trycka på skärmen i iGO? Det finns ju tryckkänsliga zoner, t ex över kompassen. Då visas en hastighetsmätare med olika uppgifter. Och längst ner finns tryckkänsliga areor för att skifta mellan olika perspektid: 3d nere på vägbanan och tre olika knappar för att komma "högre upp" från marken.

Jag får ljudet från TV ut i vanliga stereon, i alla högtalare. När iGO GPS:en har något att säga så kommer det i den vänstra kanalen, tillfälligt, oavsett om jag har TV eller radio igång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.