AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
254.725

Eftermarknads 16:9 till E39

Sida 28 av 38
Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Mitt tips är: Köp den direkt från Kina. Mycket smidigt, och det är väldigt trevliga o hjälpsamma.

hade hem min för 4200 inkusive tull o alla avgifter. Nu är ju dollarn väldigt låg dessutom, be att få betala i dollar (de gjorde jag) men nu står den ännu lägre så du kommer nog under 4 000 med lite tur.

Alla problem du får kan du lösa själv med hjälp av detta forum eller andra där ute.

Kan inte säga det nog, men jag gillar min skarpt. Hade dock nog inte gillat min så mycket om jag inte hade fått tips o trix härifrån. tips så man får tv:n att fungera bättre med en annan antenn, hur man skall koppla backkamera till den osv.

/U
ri
699
riku
740iA -97
uffe6: Är det samma som den här? Kommer den verkligen och passa i E38??

Länk
Var beställde du ifrån?
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
uffe6: Tack för dina tips och åsikter!

På tal om backkamera, det här verkar vara en dyr och smidig lösning:

Länk

/U.
Gi
9
Gizm0
523iM -00
Nu har jag monterat min tredje enhet, den första dog ljudet i efter bara en dag och tv fungerade inte alls, den andra jag fick var fel modell, fick en enhet utan digital-tv.

Den tredje verkar fungera bättre, rätt modell och med digital-tv men problemet är nu att jag får ingen signal från tv-antenn, jag köpte en dvb-t antenn på Kjell & Company samt några adaptrar, det var samma delar som nämndes längre bak i tråden, det skulle visst bli bra mycket bättre bild med denna antenn.

Är det nån inställning nånstans för att få igång tv-mottagningen.
Signalstyrkan är på sin höjd max 1% helatiden.

Jag fick heller inte med den lilla orginalantennen med magnetfot, det fick jag till den första enheten men hade ingen större glädje av den där, i så fall skulle jag kunnat testat den för att se om det är min nya antenn det är nåt problem med.

En trevlig sak med den senaste enheten jag har är att man får upp BMW logotypen vid start av enheten och i DVD menyn.
Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
@ riku. Jepp det är samma. tror inte den passar E38. De skulle komam med en separat modell till E38:an så nånting måste skilja. tyvärr vet jag inte vad.

Jag bestälde härifrån. Länk

maggie var min kontakt (hon heter säker nånting som man inte kan uttala, de brukar gilla att ta sig an västerländska namn)

Hennes engelska är lite knackig, men otroligt trevlig o hjälpsam. Jag har bara goda erfarenheter från dem.

@ Onestorm. Coolt lösning. Undrar bara vad som händer när man pratar i mobil. läste inte vilka vågor den gick på. Men att dra sladd till backkameran det gör jag bara en gång. tyckte det var jobbigt :-)

@ Gizmo. Prova med orginal antennen innan du dömmer ut enheten. Hassa hade själv problem med de där skarvarna att få bild. Det är väldigt känsligt när man går via adaptrar, Man måste ha skärm hela vägen och det är lätt med "läckage" någonstans. Lycak till!

Jepp BMW loggan är trevlig, men googla runt lite så hittar du ännu mer häftiga bilder samt hur du gör för att byta startlogga :-)

Gizm0: Du måste välja system för EU (Tyskland), sen måste du göra en kanalsökning.
Staplarna med signalstyrka och signalkvalitet måste upp över 50% eller så, annars har du ingen signal in. Har du kollat kablage, ev. adapter, kontakter osv?
Den medföljande antennpinnen är bara duglig om man befinner sig väldigt nära sändare , antennen måste då sitta i ett fönster men lite metall under eller helst ute på plåten.
En bättre lösning är en dedikerad TV-antenn, men obs att det måste finnas signal i luften, dvs man måste befinna sig tillräckligt nära en sändare. Allra bäst är en aktiv antenn, dvs med inbyggd förstärkare, dessa antenner behöver då 12V-matning från bilen för att fungera.

FP
ri
699
riku
740iA -97
Så vi med E38 måste dras med detta uråldriga system?
Menar du TV-system, analogt? Eller?

FP
ri
699
riku
740iA -97
Nej jag menar hela kitet, det finns ju så bra olika funktioner i dagens apparater som inte går att integrera i våra gamla, utan komplicerade åtgärder.
go
141
gotis
730-94 E38
De passar inte rent fysiskt heller i en E38, dålig stil att skriva ut att de passar.
CK
119
CKM Cardesign
CLS 500 -05
C320 - 01
Det gör dom på massa modeller. Dom vet inte ett dyft om vad dom skriver å de skiter fullständigt i det tyvärr. Har sagt till dem massor med ggr.

Chris
CKM Car Design
Visa användare
10
o-jool
525 touring -01
Har haft min Hualingan inmonterad i min E39 ´01 i en månad. Jag är hyfsat nöjd med den. Men jag undrar om någon har följande erfarenheter:
- i radioläge går det inte att aktivera TA-läge
- TomTom anger avstånden i yards inte meter

Jörgen Olsson, Mora

Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
@ o-jool. det är en inställning i Tom tom. Kan vara lite knölig att hitta. Men under inställningar hittar du det.

Fick du Tom tom från fabrik? Jag har nämligen inte fått tom tom att fungera på min genom att titta runt på nätet har jag provat några versioner som alltid fryser för mig.

Du har inte lust att posta en kopia av ditt SD kort?
Il
56
Iloper
530i Touring -03
Det här verkar inte vara någon Hualingan eller?

Länk

Kan det vara något? Vad är det för ny processor som de skriver om? Är den verkligen bättre?

Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ser ut som en en Dynavin.
On
205
Onestorm
540iA Touring -01
525i -92
A-SURE, verkar vara en ny aktör på marknaden med ursprung från Hongkong.

Scrollar man längre ner på sidan ser man ganska mycket info.
(...wenn Sie wissen einige deutche...)

16:9 skärm är ju schysst, men om produkten är något att hänga i julgran blir man väl varse om sinom tid.

Jaja, googla, googla, googla...
Det är många som säljer under eget varumärke men inte så många tillverkare...
Dynavin ligger bakom A-SURE, de har varit med ganska länge.
Länk
och det finns även andra varumärken på den Hualingan som denna tråden startade med.

FP
ca
49
carlbark
BMW 335d -10
Tjohej

Köpte en Hualingan utav Chris på CKM idag, men stötte på lite patrull när jag var i farten att montera den. Jag har ingen 17 eller 40 pins kontakt, utan det är 2 stycken mindre, 12 pins kontakter, en blå och en vit, någon som vet hur man går till väga för att koppla ihop allt?

Mvh
Carl
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har du originalmonterad navi? Isf måste du dra en kabel från tv-modulen i bagaget.
ca
49
carlbark
BMW 335d -10
Jo precis, jag hade 4:3 navi innan, är det hela den kabelstammen man får dra då eller? Vart får man tag på den isåfall?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.