|
Sida 27 av 38
|
|
|---|---|
|
Tackar för tipset onestorm: Min utvärdering av Hualingan är fortfarande en sminkad gris, men tittar man mot priset, så är det ...du får vad du betalar för. Ljudmässigt = Ok Montering/koppling = Mycket dåligt, hade inte denna tråd funnits vete tusan om jag hade kunnat kopplat rätt. Design och passform = Mycket bra Buggar i mjukvara = Dålig, väldig seg med Gps mjukvaran, hänger sig ibland. Skärm = Dålig (Är det ljust/soligt ute så ser man i princip ingenting, vilket är mycket irriterande. Ljud = Ok. Lite irriterande att det inte är steglös volymkontroll, den höjs/sänks i hack. Så lägsta nivån är för tyst och andra nivån är för hög. Ett kort utdrag från mig, hade jag vetat detta så hade jag absolut inte köpt den, men nu sitter den där och får förmodligen sitta kvar, eftersom det är ett relativt stort ingrepp att montera tillbaks till orginal. //Stefux |
|
|
Angående ljudet kan du justera masternivån för att få det lite bättre mellan lägsta och nästa steg. Jag håller absolut inte med Stefux, jämfört med 4:3-navin jag hade är nog allt bättre än den. Jag har inte haft buggar, inget släpp på knappar och tycker inte att skärmen är speciellt dålig i solljus heller. Däremot var monteringen en riktig pita. |
|
|
Hahahahaha... ..sso. Den var bra! ;-) /U. |
|
|
Jo förresten... Tack Stefux och Lus för era åsikter om Huaägandet so far. /U. |
|
|
Jag gillar nog min Hualingan mer än snittet här iaf :-). Men jag tror att jag har en senare version, har inga problem med hängning eller seghet. har heller inga pip vid knapptrycning som jag har läst att många retar sig på. (Vet att de tog bort dessa i senare versioner). Tror även att jag antagligen har mindre buggar oxå. Det finns ju en firmware update ute där nu. Se tidigare inlägg. Jag har dessutom tagit bort Igo och ersatt med Sygic. En mycket mer snyggare/cleanare look, som dessutom är mindre resurskrävande. Man kan hitta den på GPS undergrouns t.ex. Jag har inte fått tomtom att fungera på min. Då hänger sig den, men då tomtom har gått över från WinCE till Linux så får man inte längre de senaste kartor att fungera i winCE Tomtom, så det gör detsamma :-) Den andra grejern jag stör mig på är att den itne klarar av att synka telefonen. Jag har en HTC Touch pro2 och detn hänger sig efter kanske en 20 namn eller så. Installationen tyckte jag var riktigt smidig. var väldigt bra märkt och väldigt straight forward om man kan lite om hur man skall installera stereos. Jämfr man med t.ex Pioneer eftermarknads enheter osv så är Hulaingan minst lika smidig. Man måste ju komma ihåg att man inte installerar en radio, utan faktiskt en multimediamaskin. Jag har min inkopplad med en backkamera. fungerar klockrent. det var lite om mina tankar :-) |
|
|
uffe6: har du tryckt in den senaste uppgraderingen? Märkte du några skillnader, och isf på vad? FP |
|
|
Böt just högra ratten (vänstra byttes i vintras). De sitter bra men det går att dra loss, ev. får man hjälpa till med en lämplig tång, den gamla skall ju ändå kastas.. Det här med att bildskärmen reflekterar solljuset är ett faktum, tyvärr. Mest pga att vinkeln stämmer exakt med bakrutan (på en sedanmodell iaf) vilket gör det lite besvärligt på dagen. En "mösskärm" över skärmen hjälper inte alls, man hade behövt en lite annorlunda vinkel på hela montaget, skärmen skulle t.ex kunna varit något nervinklad, det behövs inte så många graders vinkel så hade bakrutan inte stört. Det finns en anledning till varför Volvos första generationer av skärmar var så gräsligt "felvinklade" när man tryckte upp dem ur viloläget. FP |
|
|
Nej Jag har inte tryckt in den, men har en bekant som har gjort det. Han fick inte bort sina pip, men tycker att den är rappare och att den fixade nån bugg för honom. |
|
|
Fick svar från fabriken. Dear friend, Good day! Thanks for your long support. We didn't have a model fit for BMW E38. And we do not have any plan at present. I am sorry for let you waiting for so long. I personally suggest you to find it in other company. Thanks for your email. Best regards, James Hualingan will attend HKTDC Hong Kong Enectronics Fair 2011(spring edition),Our Both no.: Deluxe Booth:1E-D23 MSN:andy@hualingan.com Skype:Hualinganandy Mobile:+86-13686885400 Tel:+86-755-83763765 Fax:+86-755-83988407 Address: F/2,No.7 HuangJin North Road,NanLing Community,NanWan Street,LongGang District,Shenzhen,P.R.China Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
uffe6, spelar ingen roll vilken lur du har. problemet är den samma, jag fick bara in några stycken till att börja med från mina bägga lurar, men efter att plcokat bort en massa konstiga tecken #/" osv som av nån anledning fanns i adress boken så fik jag in flera runt 20, hittade nått tips om detta på carsolutinesdude.. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej! Jag beställde en Hualingan för en vecka sen och nu börjar mitt tålamod att ge upp. Ni som kopplat in era enheter vilken kabelstam har ni använt och hade ni problem med uteblivet ljud? jag fick en 17 pins connector som skulle dras till bagaget och som skulle ersätta original kabelstammen. Bild får jag men den läser inte in musik från Ipod och jag får inget ljud överhuvudtaget? TV bild eller radiomottagning får jag inte heller då jag inte vet vart antennkabeln ska fästas GPS fungerar dock... Försäljarna av denna enhet har ingen som helst support och vet inte själva hur man monterar den vilket får mig att tappa intresset. Översätter man språket till svenska så blir man nästan förbannad då DVD-player översätts till "bildförflyttningsapparat" i menyn... Är denna modul verkligen värd 6200:- ? Tacksam för snabba svar då min returrätt går ut om 5 dagar.. mvh Kokerskan.. Kokerskan |
|
|
hasso, Jo jag har sett dina inlägg i denna tråd om konstiga tecken i teleboken. Jag raderade oxå dem. facebook lägger tex in en liten html rad i kontakterna för att länka in bilderna från facebook i telefonen osv. Men får in ca 20 kontakter och sedan står den bara och tuggar. Man skall alltså inte ha fler än 20 vänner :-/ Hoppas de löser det för jag vill kunna ringa fler än så :-) |
|
|
Kokerskan: Har svårt att se vart i bagaget du skulle dra en kabel från adaptern? Du bör ha runda pinnar på ditt original stereokablage i mittkonsollen, då använder du adaptern för denna, när du kopplar in denna så har du gjort anslutning av matningsspänning, högtalare osv. Den andra adaptern med flata pinnar är för bilar från -01 och används ej. Radioantennen: För bilradion får du använda en adapter från din antennkabel med vinklad kontakt till pinnkontakten i stereon. Du har lokaliserat antennkabeln ut från stereon, svart kabel c:a 5mm grov osv? TV-antenn: Är normalt en tunn kabel med en guldpläterad gängad anslutning, det medföljer normalt en liten magnetfotsantenn som kopplas in där, kan funka om du befinner dig helt nära sändaren, annars behövs en bättre antenn, anpassad för just TV-mottagning. GPS-antennen har en likadan kontakt, men uttaget sitter på panelen bakom fronten, ingen lös sladd som på TV-antennen. En liten slamkrypare: Som du vet är det endast digitala TV-sändningar som gäller (DVB-T) i stort set inom hela EU, har du i stället för den guldpläterade kontakten ovan en svart kabel med en 3,5mm kontakt (samma som på headset osv) så har du fått en stereo med analog TV som bara funkar i länder som fortfarande kör analogt system. FP |
|
| Folke/kokerskan: har man OEM navi måste man dra kablaget från TV-modulen i trunken, kanske är det så i detta fallet? | |
|
Först tack till er båda för era snabba svar och samtidigt måste jag be om ursäkt för min fattiga information om bilen :) Jag har en 540i -00 med OEM navi, dvs den lilla 4:3 skärmen. Precis som du säger Lus så ska man dra en kabelstam på 3,5m till bagaget där all utrustning till GPS/DVD/TV är inkopplat. Tydligen ska det finnas 2 st kopplingar,17 Pin och 40pin varav jag fick en 17 pin där alla pins inte möter varandra när man kopplar ihop med bilens kabel. Bakom originalmodulen fäster man 2 st kabelhärvor med en smal blå respektive vit koppling och den ska man förbise och ersätta med denna kabelstam. Jag har försökt få hjälp av försäljarna av denna Hualingan men då de inte har kunskapen om hur dessa enheter fungerar överhuvudtaget så börjar detta kännas hopplöst. Värt att tillägga är att jag har original utrustning i min bil och har inte gjort några modifikationer som återförsäljaren ville påstå att jag hade.. Visst kan man börja klippa kabel och fulkoppla högtalarkablarna men på något vis känns detta ruttet då det ska vara "plug and play", jag tycker at det verkar vara ett jäkla krångel med dessa samt att det finns buggar i mjukvaran såsom kontakter i mobiltelefonen som inte dyker upp, att de hänger sig, blänkande skärm, menyer bakom andra menyer när man spelar en DVD m.m. Det måste ju vara fler än jag som har, eller har haft detta problem? Är ni verkligen nöjda med denna multimedia- enhet för 6000:-? Kokerskan |
|
|
Jag har beskrivit lite längre bak i tråden hur du måste göra om det gäller touring. Leta upp TV-modulen, på touring sitter den under bagagerumsgovet, dra ur kontaktstycket på modulen, koppla in din nya stam, dra stammen fram till eneheten, koppla in. Klart! I korta drag :) Den blå och vita kontakten du idag har framme vid enheten är till växlaren, låt dem bara ligga kvar, du har ingen användning för dem. |
|
|
Nog tyckte jag att det stod nåt om en 523 -00 tidigare... därför antog jag inte navi med bildskärm osv, men isf skall det ju kopplas bak i skuffen osv. Kan tyvärr inte bidraga med mycket support om denna variant, endast vid inkoppling framtill med adapterkablar, antennkablar osv osv. Man kan alltid diskutera om det är prisvärt osv, men man får nog jämföra priset mot att uppgradera en bil med standard stereo till en med original navi, bredbild, DVD, digital-TV osv. Då blir plötsligt drygt 6000:- himla billigt... Sen är det bara att beklaga att du inte kan få support från köpstället osv, och att det finns buggar och en del kufiska språköversättningar i Hualingan är tveklöst sant. Förhoppningsvis kommer det uppgraderingar så småningom som kan lösa en del av detta. Värre är det med blänk i bildskärmen från infallande ljus från bakrutan, speciellt i sedanmodellerna, detta har ju med monteringsvinkeln i mittkonsollen osv att göra. Kanske en matt film typ skyddsfilm för telefoner osv skulle kunna testas, om det går utan att bildkvalitén blir alltför lidande. FP |
|
|
Titta..! Det kommer ju mer info och åsikter bara man har lite tålamod. Jag väntar nog ett litet tag till med inköpet... Kanske kommer det mer vad det lider..? Frågan är bara vilken leverantör jag ska ge pengarna till när det drar ihop sig? (...och hur mycket pengar...) Ska man ta en snabbkurs i kinesiska eller mandarin så länge? :-) Jaja, enheter verkar finnas och jorden slutar inte snurra imorgon... /U. |
|
|
Man kan alltid vänta, det kommer nya lösningar hela tiden. Men hur skoj... Du ger nog pengarna till en och samma leverantör/tillverkare i de flesta fall, även om det kan stå olika namn på förpackningen eller fronten på apparaten, det gäller väldigt ofta... FP |
|
|
Skoj och skoj... Jag förstår vad du menar folke, men jag köper hellre en gul banan än en grön banan oavsett om det står Dole eller Chiquita på den om jag ska äta den på en gång. Jag resonerade likadant när LED-tv kom. Blev heltaggad men ville inte supporta utvecklingskostnaden. Idag får man ju en 3D LED-tv för "rimliga" pengar mot vad en "slät" LED-tv kostade när de dök upp på marknaden. Att pengarna slutligen hamnar hos Hualingan råder nog ingen tvekan om, men vem som får mina pengar på sitt konto beror på hur mycket på kundsupport och vem som ger mest för pengarna. Jag är inte snål, bara ekonomisk. ...det är inte de stora intäkterna utan de små utgifterna... Leverantörer finns det ju gott om (med eller utan DVB-T/backkamera t.ex.). Länk Länk Länk Länk Länk ...bara för att nämna några... Ett ordentligt förarbete ger en finare finish... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.