|
Sida 25 av 38
|
|
|---|---|
|
Jag vill bara säga att jag är helnöjd med min. Har även köpt en backkamera av Chris, och den fungerar klockrent. TV:n fungerar bra nu när jag flyttade ut antennen och satte den på bakrutan. Jag har bild nu när jag kör. bilden hoppar lite när man kör i tät skog, men annars är den bra. Jag har nog en lite nyare version då jag inte har ngt pipljud på min. Bluetooth däremot är jag irriterad på. Kan oxå bara para ca 20 kontakter, sedan står den bara och tänker. Ljudet är så där. Lite för lågt klagar dem jag pratar med, men jag har inte ställt in den så bra ännu. Nu kör jag Sygic navigation på min. riktigt snyggt GPS program. den har alla basfunktioner som man behöver och den fungerar klockrent. skulle vilja ha TOM TOM och har testat en del versioner. Men det hänger sig hos mig :-( Igo vill jag inte ha. tycker den är för ful :-) (trots att det finns skin) Så om ngn vill ladda upp sin Tom tom version så tar jag gladeligen emot den. Vet inte vilken Navcore som hualingan skickar med. Jag jämför min med brorsans Pioneer som han har i sin Volvo. Och min är snyggare med hästlängder med mer feutures. hans gick på 14 000:- :-) |
|
|
Vad har du för annten till din enhet? Fick du med nån? Vad jag förstått så tror jag inte dom skickar med några alls längre på dom nyare enheterna. Denna anslutning hade jag på min nu: Länk |
|
|
Jag har Hassos lösning som du kan läsa om tidigare här i tråden. Finns på Kjell o co att köpa. |
|
|
Gizmo: Frågan är nog om du har TV-modul i din enhet? 3,5mm-telepropp som du har på kabeln kan mycket väl vara för mikrofon, det är rätt standard för denna. Däremot blir det helt fel om man skulle köra RF med 470-850MHz för TV-mottagning en sådan kontakt. Vad gäller remote spänning ut: Det skall komma ut 12V på dessa kablar. Obs att du har en i det stora kablaget och en separat, men de verkar inte komma från samma punkt inne i enheten. Båda kablarna är blå, och har du noll ut så finns stor risk att du överlastat eller kortslutet utgången, kanske av misstag, och då grillar du en transistor och en diod inne på kretskortet. FP |
|
|
Ojdå.... Chris CKM Car Design |
|
|
Tv modul är jag nog säker på att jag har (beställde en sån enhet iaf), går ju välja tv i enheten, samt om det är ingång för mic så är det en till kabel som sticker ut på samma ställe som det står mic på alltså 3 kablar från det hörnet, ipod, antenn och mic. Så här: Länk Jag mätte upp kabeln till power antenn innan jag ens kopplade in nåt på den, fick endast 0.1V första gången jag startade enheten. Det ska ju vara 12V där. Denna kabel som är blå på bilden står det "power ant" (eller nåt liknande) och är ingen nämnvärd spänning i. Det är väl meningen att det ska kunna kopplas till antenn eller? Länk Menar du att den andra blå som kommer från kontaktstycket oxå matas med remote-spänning när enheten slås på, vad jag kunde se så kommer den från andra hållet, från bilen så att säja. |
|
|
Jag har läst runt på en del forum och det råder lika stor förvirring och sammanblandningar nu som för några månader sedan verkar det. Ingen verkar ha kunnat skilja ut vad som skiljer de något olika versionerna vad gäller t.ex kablaget ut i hörnet (iPod, TV-ant, ev. mic osv). Vissa har iPod tillsammans med SMA (den förgyllda av samma slag som för GPS-antennen) och detta är den enda jag känner till som har DVB-T (digital-TV) tuner inbyggd. Jag har sett att det står "TV" på någon variant med 3,5mm teleplugg, dvs likadan som mikingången osv. OBS att dessa kan vara 2 eller 3-poliga, och det enda som framgår i vissa diskussionstrådar är att de som har detta uttag också har analog TV-tuner, dvs inget som används längre mer än i vissa länder. En variant kan vara att man pluggar in en extern TV-tuner här, det går då en videosignal in, tillsammans med matningsspänning ut, dvs en 3-polig plugg. Kontakttypen är definitivt inte designad för höga frekvenser, men en videosignal kan till nöds fungera. Svårt att få ut någon större fakta ur alla diskussionsforum som finns, man blandar friskt ihop begreppen. Man nämner t.ex CAM-modul (man menar CAN-buss) angående den vinröda boxen som pluggas in i kablaget. Detta är ett interface för bilens I-buss och gör så att man kan manövrera enheten via rattknapparna osv. Ang. spänning ut för matning av el. antenn, slutsteg, "Remote" osv, det finns flera benämningar på detta, men är samma funktion, 12V ut när enheten slås till. Förr var detta en startsignal för elektisk antenn, dvs en teleskopntenn som kördes upp/ner via en motor. Stämmer att denna signal kommer ut på två ställen i Hualingar, dels via den lösa blå kabeln, dels i kabelstammen tillsammans med allt övrigt kablage. Att den kommer "från bilen" är rätt självklart, i andra änden sitter antennförstärkaren (vit kabel) som måste få 12V för att ge antennsignal tillbaka i antennkabeln osv. Här brukar man även tappa av spänning för remotestart av slutsteg osv. Varför man har två utgångar kan vi spekulera vidare i, vissa stereo har detta och en anledning är att man brukar koppla samman den med "illumination" in för att lyset i stereon skall starta. Även "illumination" finns på två ställen i Hualingan, dels som lös kabel märkt "illum", dels i kabelstammen bland de andra, orange färg på dessa om jag minns rätt. Jag har skrivit om dessa i tidigare inlägg, och färgmärkningen på lappen på enheten är delvis fel, bl.a på denna kabel. Kopplingsschemat inne i manualen är helt åt h--e, beskriver en helt annan apparat, iaf på mitt exemplar. Infoga gärna bilder på era kablage och manualer, samt på lappen på enhetens undersida så försöker vi reda ut. FP |
|
|
Oki, tack så mycket för din sammanfattning, nu klarnade det ytterliggare, jag ska ta bild på mina kablar och försöka reda ut om det är dvb-t eller analog tv i min enhet, är det bara analog så skickar jag tillbaka den ännu en gång. Ska kolla upp de andra kablarna för att se om det finns 12V spänning ut nån annanstans när enheten slås på. |
|
|
Jag säljer inte med analog TV. Då har dom levererat fel isåfall..IGEN!!!Händer dock nästan VARJE gång att nått e fel. Dom e inte kloka "over there". Chris CKM Car Design |
|
|
Till Uffe! vilken sygic version har du på gps? hade velat prova om den är mycket snyggare, hur får man tag i den? ha de gott Janne |
|
|
Har kollat upp nu vad för kablar som kommer ut ur enheten, det finns 2 st lite grövre svarta, den ena är för Ipod och den andra antar jag är för tv, den har dock en anslutning som ser ut att passa en 3.5mm kontakt (samma som mikrofoner och hörlurar) så det är nog inte en dvb-t anslutning? Mätte även på alla lösa sladdar om det fanns 12v på nån när man slår på enheten, alla visade mellan 0.1-0.6V bara, inte tillräckligt för ett slutsteg. Här är en bild på kablarna: Länk |
|
| Jag hade samma svarta typ 3,5mm kontakt på min första enhet, den var det analog TV i, det var även en annan version av programvaran för TV i den. | |
|
branflakes här hittar du allt du behöver. Länk På det forumet finns det guider o allt. read and follow...så har du en snygg navigation sedan. |
|
| Vet inte om någon skrivit det redan. Uppgraderade Music Controls på iPhonen häromdagen. Nu fungerar det utmärkt att kontorollera Spotify via rattknapparna och Hualinganenheten. Känns nästan som det finns fööör många källor till musik nu :) | |
| Lus hur är Iphoen att synka med Hualinga. Får du in alla kontakter eller står den o tuggar? | |
| Jag har strax över 900 kontakter, så jag har faktiskt inte ens försökt. :) | |
|
Till Uffe: jag var inne på länken du visade och insåg att de var nog lite för avanserat med alla olika program och med engelskan för mig. så jag får nog ha igo ett tag till... Janne |
|
|
är de någon som vet var man kan köpa styrningskabeln som är rund med några stift på ena sidan och som passar ipod, iphone på andra sidan? Ursäkta om frågan varit uppe innan! Janne |
|
| glöm frågan. rotade igenom mina prylar och hittade den.. den var ju med i förpackningen... ibland är man snurrig... | |
|
Ställde en fråga till Hualingan: Hello I wonder if you will manufacture other models adapted for the E39, which fits with the interior better. I wonder also if you will be able to use the trip computer on future models if you release the new models Grateful for answers as soon as possible Sincerely, Fick svar: Hi, I am sorry to tell you that we haven't the model you want. But we will try our best to do it. Thank you. If you have any other question ,pls feel free to contact me .Look forward to your reply! Thanks & Best wishes! Maggie -------------------------------------------------------------------------------------------------- ShenZhen Hualingan Electronic CO.,LTD MSN:hua@hualingan.com SKYPE:maggie-hualingan TEL:86-755-83768287 Mobile:+86-13510970596 Web:www.dvdplayer.com.cn Bara för FK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.