AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
254.730

Eftermarknads 16:9 till E39

Sida 24 av 38
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Länk
CK
119
CKM Cardesign
CLS 500 -05
C320 - 01
Det kommer..Inte släppt än bara.

Chris
CKM Car Design
wh
2
whistler667
525i E39 -03
C70 Cab -99
Ny här, men har följt tråden en längre tid.

Riktar en fråga direkt till Chris; Finns det underlag/planer för Er att ta hem Hualingans HL-8803GB när den väl släpps?
CK
119
CKM Cardesign
CLS 500 -05
C320 - 01
Vi tar hem allt som önskas.

Chris
CKM Car Design
wh
2
whistler667
525i E39 -03
C70 Cab -99
Tackar för ett snabbt svar! Dum fråga nummer två, om man önskar köpa en Dynavin DVN-E39, kan man vända sig till dig då också?

Är grymt imponerad av hur god support Du ger dem som köpt Hualingan-enheten.
CK
119
CKM Cardesign
CLS 500 -05
C320 - 01
Ja vi kan ta hem den med. Men Hualingan är bätre. Den nya kommer ta Alpine CD växlaren åxå.

Chris
CKM Car Design
Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Är det någon som vet vilken Navcore hualingan skickar med den som har TOMTOM.

Chris har du någon koll?

Jag tog Igo, men ångrar mig. Skulle vilja ha Tom tom.

Har försökt hittat å nätet, men har nog en för ny Navcore, den hänger sig.

Finns det någon chans du kan ladda upp Tomtom någonstans Chris?
CK
119
CKM Cardesign
CLS 500 -05
C320 - 01
Ingen aning faktiskt tyvärr. Tom Tom kartor kan köpas på deras hemsida.

Chris
CKM Car Design
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Jag har några frågor som ni kanske har koll på?

1. Är det någon här som lyckats byta ut startbilden som visas när man startar navigatorn samt DVD:n? Jag har bara lyckats ändra startbilden som visas när man startar hela enheten.

2. Irriterande att DVD-menyn visas varje gång man höjer/sänker volymen när man kollar på film. Går detta att ändra?

3. Hmm, nu står det still. Minns inte vad det var mer... :)

br
19
branflakes
523i -00
audi a3 tdi -98
Hejsan alla? Är det ingen annan än jag som tappat blåtand funktionen, den hittar inte min lur när jag söker och det står inte längre citcar eller vad det ska stå i fyrkanten, alltså kan inte min lur hitta bilen heller. har försökt med att nollställa på den lilla knappen samt på system menyn...
Är det någon som har en teori...
den har funkat ett tag i början...

Janne
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Ska jag vara ärlig så tappar den lite av varje, seg, dålig radiomottagning, plus alla små irriterande buggar.

Det är sånt uselt ljud för mottagaren vid telefonsamtal så jag har knappt använt blåtanden till telefonen, men jag känner igen problemet. Jag connectade från telefonen istället för enheten och då hoppade den igång.

Nä jag är inte nöjd alls och då har jag bara har kört ca 100 mil i vinter. Så jag byter nog till sommaren, antingen tillbaks till orginal eller till en sjyst spelare av ""Kännt märke"" Så jag står kvar i mitt tidigare omdöme om en sminkad gris :-)

//Stefux
br
19
branflakes
523i -00
audi a3 tdi -98
Jag får nog hålla med dig Stefux om att jag är missnöjd med den också..
så mycket man har strulat med på grund av en otydlig instruktionsbok, flyttat om kablar så att högtalarna stämmer o.s.v.
mycket irriterande då jag köpt den väldigt dyrt..
var på väg att köpa en dynavin istället för att sen lägga denna på hyllan.
är dock rädd att dynavin är av samma lite sämre kvalite och är nog inne på precis som du att köpa ett känt märke istället.
Hade de inte varit för detta forumet så hade den nog redan varit tillbaka-skickad.

Janne
CK
119
CKM Cardesign
CLS 500 -05
C320 - 01
Har ni köpt den av mig får ni lämna tillbaks den om nu vill. Finns dom som står i kö för att få en. ;-)

Chris
CKM Car Design
Klart att grejorna skall funka, och buggigt är det ju även på mycket annat, allt från bilarnas system till datorer och telefoner mm. Det vore snarast underligt om inte ett system med så mycket funktioner vore felfritt och färdigt från början, t.ex så ligger ju Windows och snurrar i bakgrunden, bara det...) Ett växlat högtalarkablage för den äldre varianten av kablage till BMW kostar inte så många minuter att fixa till. Instruktionsboken är kass, liksom svenska översättningen i menyerna, men sånt går säkert att fixa.
Inget försvar för Hualingan (eller rättare sagt den bakomliggande tillverkaren) men jag kommer iaf att försöka uppgradera min så bra det går när jag får lite bättre med tid.
Men för de pengarna som detta system kostar så är det ändå ytterst prisvärt tycker jag. Gå och köp motsvarande system och funktioner i form av original till t.exBMW eller MB, Audi osv så får du räkna med 10x så dyrt, minst.
För den mellanskillnaden kan man kanske leva med vissa buggar eller?

FP
br
19
branflakes
523i -00
audi a3 tdi -98
Tyvärr så har jag inte köpt den av dig chris, då du ska ha mycket beröm för att du verkligen gör allt i din makt för dina kunder. såg inte din hemsida försen jag redan beställt av en annan på nätet, är nog mest irriterad på tillverkaren av maskinen som börjar sälja en produkt med rätt mycket buggar och inga uppdateringar. de kanske kommer en uppdatering inom snar framtid och jag kan ta tillbaka vad jag skrivit, vilket jag hoppas.
för de hade varit roligt om den funkat någelunda med alla finesser som den dock har.

än en gång vill jag säga tack till alla på detta forum
Janne
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Jag förstår att man får det man betalar för....det är därför jag kör Bmw :-)
Det jag därimot inte förstår är att det inte kommer ut en uppgradering av mjukvaran inom kort, eller åtminstone information om att uppgradering är på gång" inom kort.

Sen vet jag inte om jag håller med dig Folke att bara för att enheten är billig så ska jag slå mig till ro och acceptera alla fel och brister, och för att en orginalenhet är 10 ggr dyrare så behöver den inte vara 10 ggr bättre. Det utlovas ju en hel del i produktspecen.

Jag är inte ute efter en debatt om rätt och fel. Men min uppfattning är att enheten inte är riktigt klar för marknaden (i alla fall inte för mig). Det kan vara så enkelt att jag hade/har för höga kvalitets förväntningar....och dom har inte infrias tyvärr.

Men Chris ska ha all heder för den sevicemind och hjälp han uppehåller, men hade jag inte vetat om detta forum och fått den hjälp vid installation/montering, så hade det varit mycket svårt att installera denna enhet. Där får du också en stjärna för all hjälp Folke :-) Stackars dom som ska följa installtions manualen utan hjälp från denna briljanta tråd/forum.

Väl Mött
Stefux
CK
119
CKM Cardesign
CLS 500 -05
C320 - 01
Jag brukat alltid hänvisa kunder hit så det är suveränt...

;-)

Chris
CKM Car Design
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Blåtanden kan var lite knepig ljudmässigt, när Kenta ringde från sin enhet första gången så lät det som han satt på en stor toalett att snackade i min lur =ekoburkljud
När jag blev uppringd till min enhet nån dag senare första testet, så var min handsfree klockren, kanonljud och uppringaren hörde mig kanonbra utan ekoburkeffekt.
Vi nått annat tillfälle så var fick jag också ekoburkljud, vad detta beror på har jag inte kommit på kan ju ha ändrat nån inställning nåstans möjligen, har två olika märken på lurar, möjligen kan placeringen på telefonen ha betydelse också min låg i facket nedanför kliman (samsung 8000) när det funkade som bäst. Kenta hade sin lur (Ipfåne) satt i hållare direkt bredvid huliganen.
Jag har bluetoothhandsfree även i min Navigon 8410 och den funkar också hyfsat , den har också lite ojämn kvalitet på ljudet ibland hörs det bättre och sämre. Varför har jag inte listat ut.
Däremot så verkar Huligan ha begränsad volym på adressboken, jag har rensat boken i lurarna från alla knepiga tecken (enligt tips på UK hemsida) då plockade den in ca 20 st istället för ca 10.
För övrigt verkar det mesta jag använt funka helt OK dvs, DVD,CD, TV, navi, radio, bluetooth.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Stefux: Allt är relativt. Jag tycker inte man skall sitta nöjd, men vis av erfarenhet så har jag lärt mig att leva med väntetider på uppgraderingar osv, om de nu kommer. Har du köpt t.ex SE, Nokia, HTC, iPhone eller liknande telefon under de senaste 5-6 åren? Då vet du kanske hur lite av sin funktionalitet dessa har när de släpps ut på marknaden...) Du skulle bara veta hur mycket stress som ligger bakom innan de väl släpps och surret hos tillverkaren och dess underleverantörer osv...
Jämför dessa som ändå säljs i många miljoner ex på kort tid med det vi talar om här som kanske når någon promille av detta. Allt är relativt...
Bluetooth, eko vid samtal osv: Det kan ligga både i mjukvara, mikrofonplacering osv, och inätet/hos operatören. Det blir många variabler, därför kan det fungera bättre eller sämre vid olika tillfällen.
Hualingan har miken i frontpanelen, kanske inte alltid optimalt. De har därför uppgraderat till att ha ingång för yttre mic, Se där de lyssnar lite iaf...
De har även lyssnat på kritiken om pipljudet från volym och knapptryck, det går sakta framåt.
Det här med telefonbok och kontaktlista har jag inte kollat på än. Dock vet jag vilket h---e alla har med att försöka para in sin lur till nyare bilars original BT-hf, vad gäller just denna detalj.
Biltillverkaren supportar endast en liten del lurar, som naturligtvis inte är den som föraren helst vill ha eller redan äger.
Bluetoothprotokollet har olika profiler, dessutom ser gärna telefontillverkare och biltillverkare till att lägga på sina egna finesser. Alla lurar kan få kontakt och ringa, men den övriga funktionaliteten haltar betänkligt vid vissa kombinationer.

FP
Gi
9
Gizm0
523iM -00
Nu har jag äntligen fått en fungerande enhet, fick den första i nov som fungerade 1 dag, tv:n var stendöd och inget ljud i högtalarna på någon funktion, nu verkar det funka bättre men fortfarande några fel.

Det största problemet jag har nu är att styrkan på "Power Antenn" kabeln ligger på endast 0.1V vilket inte är tillräckligt för att en antenn eller i mitt fall ett slutsteg ska hoppa igång, någon mer som har det problemet??

Signalstyrkan på Subwoofer kontakten är fortfarande usel, blir nästan inget ljud alls, får köra på en av de bakre RCA-kablarna.

Sen så saknades antenn till digitaltv helt o hållet i kartongen, den fick jag förra gången men hade ingen glädje av den då eftersom tv funktionen var död då.
Såg att kontakten till tv-antennen var utbytt, förut satt det en liknande som GPS-antenn har, denna liknade mer en kontakt för 3,5mm stereopropp.

Min enhet hade förresten inget pip-ljud vid tryck, det hade min förra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.