|
Sida 21 av 38
|
|
|---|---|
| Haha, förhoppningsvis så e ja inte i frankrike :) isåfall har ja sovit i nån annans hus inatt :) kollar man på GPS signal där dom där staplarna visar sig så har ja signal,men inte enligt själva GPS programmet igo, mycket konstigt tycker ja, har testat med pucken både uppe vid rutan o fäst vid stålröret bakom spelaren, ingen skillnad. kan de ha att göra med att jag lagt in hela igo mappen på kortet o inte specifika iconer eller nått? | |
| Jag har precis samma problem med min navi, jag installerade oxå iGO o den visar att jag är i Paris hela tiden, den rör sej inte ens när man åker även att jag har GPS-signal enligt "GPS signal status" mycket märkligt. | |
| Inget rent konkret då bilen står i garaget och jag inte är där, men det låter som IGO inte hittar GPS. Försök kolla i settings så IGO inte är typ demoläge eller har fel port konfad. | |
|
Janebrink: Använd rakblad som brickor...då får du även dna på köpet av buset :-) Skämt o sido, jag har använt ett fusklarm som jag fick av grabben min i mina tidigare Bmw:s...och peppar peppar så har jag varit förskonad från inbrott, men dom stor mest i garaget nattetid. Håller med Hasso där...orginallarm är lätta att ta ur spel. //Stefan |
|
|
Ni som har icke fungerande GPS då.. GPS-status i inställningar visar alltid error för mig, men i IGO så funkar det. Tvärtom alltså. Har ni förresten kopplat in antennen på rätt ställe? Den passar i två kontakter, den ena är fel, den ska vara till TV:n. Den som sitter på baksidan av skärmen är till GPS:n, inte den som sitter på själva burken på en kort sladd. Fick f.ö. idag känna av att burken kör Windows. Jag var in på Siba en kortis och när jag kom ut och startade bilen så funkade allt, utom skärmen, den var helsvart. Alla knappar funkade och det var ljud i högtalarna, men skärmen var alltså heldöd och reagerade inte på tryckningar eller nåt. efter lite fipplande så tändes skärmen, men den var fortfarande död och reagerade inte på tryckningar. Efter ytterligare ett tag så vaknade den till på riktigt och allt fungerade igen. Nånting hade hängt sig alltså. |
|
|
hehe rakblad måste va en bra lösning... :P Men om ja inte fattat d helt fel, så fanns det väl fästöron på de tidigare modellerna av hualingan eller? Så man inte hade några täckbrickor på fronten? Eftersom det är kinaprylar så vågar man ju inte direkt sätta skruvarna med stark locktite heller direkt... Men det måste väl gå å komma åt på nått vänster om man lossar på klimapanelen, å skruva fast stereon den vägen? |
|
| Sladde till pucken sitter korrekt, ska busa lite mer med maskinen imorgon om jag hinner, får se om man hittar nån inställning, LUS vad ska de stå för portnummer, vet du de?? | |
|
Hej Ni som får Paris på skärmen har inte aktiv gps,Man får då gå in på GPS menyn och aktivera GPS låta den söka sateliter,, |
|
| Hoppas verkligen du har rätt, tack sä mycket för den infon, blira att testa de imorgon. Tackar igen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det finns manual till IGO att ladda hem om man googlar på nätet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Den här burken är rolig den... I morse när jag skulle åka till jobbet så låg spellistan kvar i musikspelaren, den alternativa som kör från högra kortet. Det har ALDRIG hänt förut, listan har alltid varit tom när jag startat musikspelaren dagen efter. Mycket märkligt. |
|
|
Det finns en del buggar.. En grej som kan vara förvirrande när man sitter och testar efter att ha installerat osv är att efter man slagit från strömmen så är interna delar i spelaren igång under c:a 15-20 minuter (drivs av den fasta plusanslutningen) och startar man igen inom denna tiden så kommer man snabbt in där man var tidigare. Efter längre frånslag blir det en ren omstart osv. FP |
|
|
Japp, då va GPSen igång, var precis som catch_me sa, bara att gå in i inställningar o aktivera den. Tack så mycke catch_me Mvh J |
|
|
Det var så lite så mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
=RTFM :) vilket inte verkar vare nått som dagens ungdom inte gör. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Haha... D klassas väl som nått av det mest omanligaste man kan göra?! ;) | |
| Hur va det med TV antennen nu då...? Ska man köpa en på Kjell & Co. eller ska man köra med medföljande? Ja har inga dubbla rutor (vad jag vet iaf) | |
|
Är de någon som har blivit av med blåtand inställningarna? jag har fått de att funka innan men nu så har texten kitkar eller vad det stod försvunnit när man går in på val. iallafall så vill inte min nalle och bilstereo hitta varandra längre. är de ofarligt att trycka på reset knappen, hur nollad blir bilstereon då? Jag vill passa på att tacka alla för en mycket intressant diskution.. Mvh Janne |
|
| Janebrink: ja kopplade ihop min DVB-t igår med medföljande antenn, han dock inte testa riktigt då klockan rann iväg,ska testa idag o så kan ja återkomma. | |
| Kanon. Ja står på jobbet nu o ska sätta in min, men först ska ja bygga om baksätet till fällbart. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.