|
Sida 19 av 38
|
|
|---|---|
|
Något av detta känns igen, men nollställning av inställningar har jag inte träffat på, inte ens när man kopplar loss den helt från bilen. Annars kunde man ju tänka sig att det saknas permanent plus i kablaget. Vandrande ljud i högtalarna, du menar förmodligen att främre högtalarnas ljudkälla (radio t.ex) kopplas från just när tanten i navin talar, eller när man trycker på navins inställningar osv, och knappljudet hörs då i högtalarna osv. Det hade gott räckt med att t.ex vänster fram tonats ner (inte kopplats från helt) när navins meddelande skall ut. Faktum är att när man kör MP3 osv från musikspelaren på höger SD-kort så spelar alla fyra högtalarna samtidigt som navins ljud släpps ut, och det funkar också bra. Omslag mellan dag och nattljus styrs av klockan, tror det är vid 18-tiden som det växlas, kan ha fel på tiden dock. Man får se till att ha klockan både i enheten och i naviprogrammet synkade. Som jag skrivit tidigare, den vänstra SD-läsaren har eget gränssnitt och egen musikspelare, DVD-spelare osv och är mycket seg. Man spelar med fördel allt från högra läsaren i stället. Detta beror enligt uppgift på att denna kör direkt under Win-CE i enheten medan den vänstra läsaren kör via eget chip med eget gränssnitt osv. Förhoppningsvis kommer det byggfixar och uppdateringar att köra i stereon, precis som i mycket annat som släpps ut på marknaden innan det är helt färdigt. FP |
|
|
Tack Folke! Ska testa det du beskriver ang klockan och skifta SD kortet till höger. Just nu blir man bra bländad av gps:en kvällstid. Sen vandrar ljudet utan att kärringen pratar titt som tätt när jag har ljudet på gps:en och spelar musik/radio :-). Nä en riktig buggfixar release vore på sin plats, då kan den bli riktigt trevlig. //Stefan |
|
| Dag/natt ställs om 16. Borde gå att ändra i settings för IGO, annars kan man ändra det manuellt via menyn med. | |
|
Det där med att den tappar inställningar har jag inte märkt heller. Jag har också haft enheten helt strömlös medan jag flyttat den utan att den tappat bort sig. Jag är helnöjd med min och tycker att den är väl värd pengarna. Visst finns det buggar, men inget som är avgörande. |
|
|
Sen vandrar ljudet utan att kärringen pratar "titt som tätt" när jag har ljudet på gps:en vid uppspelning av musik/radio :-)....ska det vara. jaja det är ju bara livsnödvändigheter :-) //stefan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
För mörkerläge grundar man ju med inställningar för ljus eller mörkerläge. sedan finns det en "snabbmeny" när navin är ingång så du skiftar mellan ljus och mörker med en knapptryckning. Det gäller att lära sig hitta i apparaten, det finns som sagt en hel del inställningar här o där :) Tycker den funkar riktigt bra, radioljudet försvinner bara när det behövs i naviläge tycker jag inget jag kan klaga på alls utan är riktigt bra. Sedan finns det ju undermenyer för grundljudnivå för alla olika ljudkällor. Där har jag satt navin på max och alla andra under mitten så man slipper bli döv när man startar upp radion tex. Nu har jag Hifipaket så jag vet inte om det är nån skillnad när man inte har den utrustningen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Stefux: Observera att du måste kopiera in navifiler och övrigt som du har på högra kortet idag på nya kortet, originalet är bara på 2Gb, sen kan du fylla på med filmer och MP3-filer osv. FP |
|
| Som sagt så är det fortfarande engelska överallt i enheten efter uppdateringen. | |
|
Hur blir det vid övergången från DVB-T till DVB-T2 år 2014 enl. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Scorpower: har du lagt in svensk tal och POI samt fartkameror i rätt mappar på minneskortet ?? Sedan måste du ju välja svenska språket i menyerna mm mm. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Är det ingen som upptäckt en hårdvarubugg? När jag haft min ett par dagar så upptäckte jag att högtalarna är felkopplade. Istället för höger och vänster så går ljudet ut i främre och bakre högtalarna. Det är vridet 90grader så att säga. Höger kanal i bakre högtalarna och vänster kanal i främre, eller om det är tvärtom. Tänkte ta mig ut i garaget idag och reda ut det här. Jag har inte brytt mig om det innan. |
|
|
Kan ju vara bara på just din dom gjort fel åxå, Chris CKM Car Design |
|
| Chris har du koll på övergången DVB-t --DVB-t2 ? | |
|
Tyvärr inte en aning... Chris CKM Car Design |
|
|
Enl. länken ovan verkar de vara rena dödsdomen mot nuvarande mottagare. Hittade en annan sida Länk Blir inte riktigt klok på det här, vad är det som gäller?? |
|
|
Är de tingen som har erfarenhet av Dynavin? En motsvarighet till Hualingan? Den skall tydligen ha stöd för 3g så man kan surfa även, HSUPA/HDSPA Via sin telefon. Jag antar att man kan utnyttja sin tele som surf då? det finns iaf på bilderna både explorer och office. som sagt någon som har erfarenhet. Någon som har en bra guide till en Hualingan vs Dynavin? |
|
|
Den har diskuterats här tidigare och den är inte lika snygg och har mindre skärm. Och vem surfar när man kör bil? ;-) Chris CKM Car Design |
|
|
Spotify hade ju vart fint att kunna köra... Men det måste väl förresten gå att göra via iPod interfacet om man har iphone? Sen så va det väl någon som hittat nått litet kort man kunde stoppa in i nån minneskortsplats så man kunde lösa internet? Eller har ja bara drömt det? :) |
|
|
Nu har jag kollat vad som är felkopplat angående mina högtalare. Det är fram-höger som är växlat mad bak-vänster. Ingen annan som har det felet? Med originalstereon var det rätt, så felet ligger i Huliganen eller adapterkabeln som följde med. Nåväl, det är lätt fixat, bara att klippa två kablar och klämma två skarvhylsor. |
|
|
Felkopplingen på högtalarna är noterad. Jag kopplade om mina också vid monteringen för nån dryg månad sedan, jag har bara inte skrivit om Hualingan här på forumet förrän på sistone. På modellerna med den nya kontakten i bilar efter -01, den 16-poliga s.k. 40-polskontakten så är högtalarna enligt uppgift rätt kopplade, det är tydligen bara fel i kablaget/kontakten med de runda pinnarna. Angående kommande DVB-T2, ingen större idé att rodda i detta nu, kineserna lär nog ha en mottagarmodul när det är så dags, precis som man har DVB-T idag, tillsammans med analoga mottagare. Oddsen för att de enheter som vi köpt 2010 lever om 4-5 år är väl inte så lysande heller kanske, men trots allt får man en massa funktioner för små pengar jämfört med att köpa t.ex samma funktioner i en originalutrustning från BMW eller för all del inte minst hos VAG/MB osv. Räkna med en faktor 10 högre pris, minst.. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.