|
Sida 18 av 38
|
|
|---|---|
|
Jag rekommenderar att ta fram antennen och lägga alldeles under rutan längst ut till höger. Inga problem att ta kabeln via/bakom handskfacket och ut i sidan, upp i springan mot a-stolpen och fram i hörnet. Kabeln blir helt osynlig, mottagningen bästa möjliga. Har också sett många som sätter antennen på röret under panelen/luftrören, ingen garanti för att den t.ex rullar runt och pekar neråt, eller att det finns dämpande saker i panelen över osv. FP |
|
|
Tack Peter 55 :-) Min enhet heter HL-8788GB, och som sagt i min manual är det helt tom under kapitlet Connection Introduction...kanske är lika bra det om det blir helt fel ändå hehe, På jobbet köper vi en hel del nätverksutrustning från Kina (H3C) och det verkar som dom översätter till Engelska via Google :-)... men utrustningen fungerar bra. . Jag testar i morgon och återkommer. //Stefan |
|
|
Ja jag återkommer så fort Kineserna vaknar. Dom sover nu... Chris CKM Car Design |
|
|
Mja.., de är nog igång för fullt, torsdag förmiddag där nu...) FP |
|
|
Dom är "offline" iallfall. Chris CKM Car Design |
|
|
Apropå kineser och sova.. När jag beställde min enhet så mailade jag en fråga runt 24:00 HongKong-tid. Fick svar efter 2minuter.. Fyra timmar senare kom jag på att jag hade mer frågor och fick svar igen efter ett par minuter. Den killen satt tydligen uppe hela nätterna och packade grejor. |
|
|
Skrev tidigare ang knappbelysningen: "Har inte läst den guiden jättenoga, men en sak jag gjorde för att få knappbelysning och borttagen TV-spärr var att dels tvinna ihop illumination med remotesladden och jordade brake-sladden." |
|
|
Precis så... Chris CKM Car Design |
|
| När jag kopplade in min enhet, så var där en orange sladd i den stora kontakten, samt en orange med de 4st kablarna. Var bara att koppla ihop dessa så fungerade dimmning och belysningen av knapparna som det skulle. | |
|
Japp!! Nu fungerar knappbelysningen :-) och enheten sitter på plats. Får in gps signaler i garaget t.o.m. Tv:n därimot vet jag inte, dom har släckt det analoga nätet här i Gävle. Men har monterat antennen, får kika på det senare. Nånting som redan är irriterande var pip ljudet varje gång jag höjer volymen, pekar på skärmen etc, men det kanske går att stänga av. Har inte riktigt bekantat mig med inställningarna än. Men den verkar vara en trevlig liten apparat...än så länge :-) Chris: Finns det mjukvaru uppdateringar buggfixar mm. Hittar inget på Hualingans hemsida. //Stefan |
|
|
Scorpower: Båda orange kablarna är ingångar, kan inte se hur en sammankoppling av dessa skulle ge resultat. Eller lät du inkommande från bilen vara kvar samtidigt? Stefux: Analog TV har släckts ner, inte bara i Gävle utan i större delen av EU, och det är några år sedan nu...) Storbritanien och Frankrike tillhör de som fortfarande är kvar i det analoga, men tidsplan finns för så gott som alla länder, även utanför EU. Förutsätter att du har en enhet med digital (DVB-T) mottagare, annars får du inte in något. Läste nåt om uppgraderade enheter utan pipljudet, men om det finns uppgradering att ladda hem osv vet jag inte. Annars elimineras ljudet enkelt till 90% med en tejpbit över buzzerns hål inne i enheten (tänk på ev. garanti om du öppnar själv). Det är en enkel operation, och det blir ett tyst pip, lite feedback vill man ju ha från touchskärm, knapptryckningar osv. FP |
|
|
Stefan: Vet inte om du sett det här forumet, men dyker det upp nån uppdatering så är chansen stor att man hittar den här: Länk |
|
| Alltså från stereon bland de 4kablarna är där en orange, från bilen så är där en grå/röd i kontakstycket, som övergick till en lös orange sladd när jag satte i kontaktstycket från hualingan. Dessa två oranga kopplades ihop och allt fungerar :) | |
|
Nu sitter den på plats, snyggt och prydligt :-) Hehe lever kvar i den analoga världen, får fixa en DVB-T mottagare så småningom. Tackar för all värdefull information jag har fått, utan denna så hade det tagit tid kan jag säga :-) //Stefan |
|
|
scorpower: Röd/grå i bilens kablage gick inte via orange hela vägen in i vita pluggen då, utan hängde lös? Då har du även en lös sladd eller en ej använd pinne i den vita pluggen kan tänkas? Normalt är alla anslutna och går hela vägen ut i BMW-kontakten men det finns tydligen olika varianter. FP |
|
|
Jag har haft min Hualingan till E39 i snart 2 månader och har ingen bra erfarenhet av den än så länge. Den funkade väl i typ en dag bara. Dagen efter jag kopplade in den var det dött lite här o var, inget ljud nånstans ifrån varken radio eller cd/dvd, tv:n var helt svart, finns ingenstans att trycka när man är inne i tv-läget, bara det lilla huset längst upp till vänster. Inga kartor eller nåt till gps fanns heller, det är iof inget stort problem men jag testade med ett annat program sen, iGO och det såg ju faktiskt bra ut, bara det att det står att jag befinner mej i Paris helatiden. Så fort man startat om enheten så är alla inställningar nollställda i equalizer och nivåerna till olika enheterna som radio, ipod, dvd mm. När jag kopplade in den så koppla jag ihop den stora kontakten, antennkabeln o kabeln till rattstyrning. Det enda som funkat är att köra dvd skivor o se på video men utan ljud då. Jag har kollat alla kablar flera gånger om, även haft enheten urkopplad helt för att sen installera den o se om det hjälpt, men samma sak varje gång. Jag har även gjort factory reset 4-5 ggr utan resultat. Har varit i kontakt med CKM o han verkar sjysst o vill hjälpa till, men det är nog på tiden att det händer nåt snart. Nån som vet man kan göra mer innan man skickar tillbaka den? |
|
| Finns en mjukvaruuppdatering du kan prova, inbillar mig att radiomottagningen blev 5% sämre när jag uppdaterade dock. Men prova, kanske hjälper ditt problem förhoppningsvis. | |
|
Länk Bara att lägga den filen direkt på minneskortet i högra läsaren, och trycka in reset på framsidan, lilla lilla knappen övanför. direkt på minneskortet, inte i en mapp. Kommer inte bli kina tecken el dyl, el ja var fortfarande engelska för mig iaf :) |
|
|
Jag lär tyvärr hålla med Gizm0, jag upplever den som en sminkad gris, vacker med under ytan ändock en gris, med massor av irriterande småbuggar. Och då har jag bara haft den installerad i en dag. Jag lär säga att jag hade mycket större förväntningar på enheten efter att ha följt olika trådar om denna. Dom verkar ha släppt den med versionen 0.8 i mjukvaran. Problem jag redan märkt redan: -Nollställer alla inställningar equalizer ipod radio mm vid omstart. -Vandrande ljud i högtalarna på musik och radio när gps:en är på. (Fungerade dock när jag stängde av ljudet på Gps:en) -Mörkerbekysningen för gps:en fungerar inte. -Kan inte ändra låt med rattstyrning om inte man är i det gränssnittet tex(CD/Usb/micro SD. -Belysningen på knapparna nollställs ibland, så jag lär gå in och slå på belysningen i menyn. -Tar ca en minut varje gång för att läsa in det vänstra SD kortet (8Gig) Ja det är vad jag har hittat under dagen. Hade jag vetat detta hade jag inte köpt den, klart besviken på kvaliten, så känner jag. Hualingan lär verkligen komma med en ordentlig uppdatering på mjukvaran inom kort. //Stefan |
|
|
Scorepower: Enligt tråden på länken du delade med dig så är den uppdateringen på Kinesiska. Sen vore de bra med en beskrivning (fixlog) innan man törs på att uppdatera firmware. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.