AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.342

Resan till Gävle, osv...

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Mäkinen, vi har idag 3 fotoceller per bana. dvs 6st.
för att mäta ett snitt vid 402m, behöver vi ju 2st vid 402(en för varje bana) , 2st 15m före mål, 2st 15m efter mål. Så tar vi snitt farten på de för och efter mål, för att få så exakt slutfart som möjligt.
Och eftersom jag tror som dig, att det skilljer så lite , så har vi inte bryt oss om det. Kommer vi över några fotoceller, så blir det 60fot istället.
Och viist detta är ju ett hobby bygge.
Jag kan ställa upp och hjälpa folk med tider mot ersättning, så kanske vi får råd att köpa en tids tavla, för det står högt på önskelistan.

Jörgen,
Man brukar mäta snittet före mål, inte över mållinjen. Det är en "trap speed" inte en hastighet på mållinjen.
60-fot är förstås mer intressant än enstaka km/h hit eller dit.
Öhhhh,
om det är några som inte fattat det så är detta ett ideellt initiativ mer eller mindre. Dvs Jörgen fick ingen fet lön för att sätta ihop utrustningen och sedan sitta i tältet hela dagen för att vi skulle få köra och få tider serverade. Det är meningen att detta ska vara på skoj, en BMW träff. Inte blodigt alvar. Så snälla ta ett steg tillbaka och begrunda det hela, kanske til och med ställa upp med er expertis och hjälp innan träffen nästa år.

Jag kan hålla med om att det verkar vara en hög slutfart för vissa, men what the fuck? Är det så att det var på ena banan eller var det slumpmässigt?

Avslutningsvis, hacka inte på Jörgen. Han gjorde ett strålande jobb om ni frågar mig.

De som kan, kör. De andra putsar....
....och livet är för kort för att inte använda sina grejer.
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Vince: Kanske det bästa inlägg jag har läst, jag skulle inte heller vilja sitta i ett tält hela dagen när andra får köra. Så det är bara att buga och tacka för en lysande helg!! Tyckte dessutom om slutfarterna, 191,53 för B7an,hmmm, :) Vilken för övrigt havererade i Bollnäs på hemvägen. :(

jimpa
Roligt att du håller med. Helschysst slut fart också!!Skittrist att bilen havererade dock....

Vill också ge Anna i en E30 325 en stor applåd. Var många killar i bättre bilar som fick pisk av hennes tider!! Är det Andreas som tränat henne tro?

Tycker nog föresten att det är schysst att reaktionstiden är inräknad i resultatet faktiskt. Det blir mer race då. Fick visserligen pisk av två M3or som körde "saktare", men thats life. Vilka var ni föresten?

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Ajdå Jimpa, det var inte kul. Men du har ju Ett år att fixa den ;)
Visst är det så att vi räknar in reaktion i tiden för att får lite mer race, samt lite skak i kopplings pedalen.

Ang slutfaren, så håller jag med. Mina kollegor kan inte ställt ut dem exakt.

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hejs! Jag var mest imponerad av B6 dubbelturbon...215km/h i slutfart!?..hörde jag rätt?...och dessutom "började" han sin repa en bra bit ut i banan...(när han äntligen fick grepp)...tala om sleeper! ;)

Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna
M3
117
M3_POWER
540iT M-Optik 6vxl -98
Vince..

Nu kommer hon bli glad när jag berättar vad du har skrivit!! Hon var så missnöjd med körningen. första rejset spann hon för mycket i starten andra rejset så missade hon växeln när trean skulle läggas i.. Synd att hon inte fick till det riktigt, men hon var ju så nervös stackarn.. Nu är ju inte hennes bil helt orginal heller: 2.7l motor bla. men men, jag är stolt över henne iaf!!

Mvh Ante

Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Vince: Jag tillhör Ångeligan, jag hade den svarta B7an. Men det ser ut som det bara är toppackningen som gett upp, så det är väl inte hela världen, laddar lite för mkt kanske. Ska beställas en B10 biturbo packning så fort ekonomin tillåter. Nåväl, den höll ju hela helgen så man får vara nöjd, det är ju trots allt Gävlehelgen man lever för. Angående Anna med 327an tycker jag som er andra, skitskoj med tjejer som gillar sånt här, lyckades även få iväg en nervös stackare ett par repor så nu är hon helsåld. Hon vill nog dock ha en egen bil till nästa år, vilket kanske är lika bra, B7or växer inte på träd! :) Kanske ingen vidare bil att premiärköra i heller då jag själv har fullt sjå att lära mig den. Hoppas vi alla ses igen nästa år!

jimpa
Jimpa, hoppas att det går bra med packningen. Hört att det inte är lätt att köpa en sån. De vill ha chassienummer etc...... Kul att tjejen körde också!

Ante, OK, hon har alltså lite mer blås i den kärran. Jag tycker ändå att det var mkt bra. Stå på bara.

Nån som vet av en skapligt billig E30 M3 i hyggligt rostfritt skick men i övrigt behov av fix? Funderar på ett bygge, det smyger på en när man delar garage med Jakan-gänget

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.