|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Vi var ju ett gäng som rullade från Järva Krog. Hur gick det med körkorten grabbar? (ni som stod där vid vägkanten ett par mil från Gävle) Det började regna för oss som stannade till i Uppsala, så vi slog ju av lite på tempot strax före snut spärren. Var det någon av er som fick till en bra repa? Någon fler som tyckte tidtagningsutrustningen verkade lite opålitlig? Tänkte främst på slutfarten. Tror jag hade 178 blås på min bästa repa och det vekar ju lite långsökt (brukar ligga på knappa 170 annars) | |
|
Slängde du dig på datan när du kom hem eller???? ;) Tidtagarutrustningen fungerade jätte bra vid kornkörningen eller hur Ivar? ;) M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
Ivar.. hej. ingen vart av med kortet. det var nån omkörd medelsvensson som trodde det var nån typ av gumball på g på vägen upp o ringde givetvis snuten. helt plötsligt strax innan gävle dök tre polisbilar upp, två utav dem framför oss och visade in oss till kanten. vi var väl en 10-15 bilar som stod på rad i vägrenen och som fick blåsa o visa körkort . skrattretande. inga konstigheter annars, förutom nån som hade körförbud. ....? tack återigen för hjälmlånet. tiderna får man väl begrunda på bmwcs när dom kommer upp. lite dåligt att dom inte hade nån typ av officiell resultatlista man kunde glutta på. eller tidkort, det är ju lite därför man kör.. aja. |
|
E30Mpower |
Jag vill bara tacka för uppslutningen på karavanen från Järva krog! roligt att många ville hänga på. =) Kolla på Länk |
| Du var ju inte så jävla långsam själv mr preben! ;) | |
|
Hej Ivar...var det remmen till AC:n som skrek så väldigt !? annars gick din bil bra... :) Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Man kunde se alla resultat på en skärm vid funktionärenas tält. |
|
|
Det e fläktremmen som lever lite fan, tror det e dags att byta tyvärr. Någon fler som tyckte att det var bra fäste eller va det bara mina nya däck? Första repan hade jag start rpm på 3000, då storknade motorn. Tredje och sista hade jag 5000 rpm (!) först då kom jag iväg hyfsat utan att det storknade . |
|
|
Ivar: Jag tyckte det var dåligt fäste. Testade mina slicks, men troligtvis så hade jag för mkt luft i dem. Vad körde du för tider? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
E30Mpower |
Fästet var väll inte det bästa, det spann ganska så hejdlöst, =) Kolla på Länk |
| Abbe.. när jag var där o kolla funkade inte den skärmen. | |
| Tror jag fick till en 13.8 tid i sista repan, får man väl va nöjd med me tanke på att den inte var helt klockren. | |
|
Tjenare. Inte illa Ivar. Visst räknar ni bort reaktionstiden? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
gurr, det var synd, jag var fram till den skärmen senare på dagen då fungerade den. Mvh Abbe |
|
| Jo, då e reaktionen borträknad | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej Ivar mfl, det som skulle kunna vara opålitligt är att vi inte ställt slufarts fotocellen exakt 5m efter mål. Jag vet inte hur de har på Tullinge, där kanske de mäter slutfarten FÖRE 402m, eller om det har tre som är optimalt, dvs en före och en efter och tar snitt. Vi har dock inte råd att köpa fler fotoceller. Skulle den tex stått 4,9 skulle 178km/h bli 174 km/h. Fotocellerna är MYCKET exakta. De funkade iallafall lika för alla under dagen. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
visst ja, skärmen.. jag ville inte ha den stå ute under förmiddagen då det regnade. På EM under 402m så var den igårn 95 % av tiden. |
| Hm jag blev lite lurig på tidtagningen jag med, eftersom jag naturligt vis skulle missväxla och bli rejält avhängd, ändå hade jag en slutfart på 177km/h vilket låter väldigt mycket för den repan..Båda mina körningar gick åt skogen då jag vid ena racet lyckades överhetta kopplingen i kön, och när jag sedan fick i trean så ville den inte hålla i någe mer, så det blev väl en tid på ca 17 sek som inte är speciellt smickrande om man inte kör i klass 1...Men man får komma igen nästa år | |
| Normalt mäter man slutfarten som ett genomsnitt över de sista 15-25 metrarna på strippen. Det finns ingen klar definition på hur man ska göra i dragracingens regelböcker, men med bara 5 meter så får man in trögheten i komponenterna som en felkälla. Visst kan 15m tyckas långt, men de flesta bilar accar inte speciellt hårt därute. | |
![]() 2.226 530d G31
15 m är inte långt, vi mätte på 10m förra året. Och visst snittet är det bästa. men det skulle kosta oss två fotoceller till. |
| Två till? Du har två som triggar 15m före mål och så två målceller. Vad har du de andra till? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.