AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.800

Vinterhjul X1

mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Alpinvit, Design Cool, 18", Navi Pro, Panorama
Hej

Ja vintern närmar sig. Hur tänker ni med X1?

Vad kommer ni att satsa på för vinterhjul?
Dubbat eller odubbat?
Tips på alufälgar?
Nätshop?
Dubbat eller odubbat - beror lite på var i landet och hur mycket du kör. Bor i Stockholm och kört odubbat ett tag. Tycker det fungerar bra!

Köpt av Länk och är nöjd. Tips är att söka lite på autopower och se vad som sägs om de olika nätshoparna.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
HE HE...
Här kan man ha en lång diskussion, typ hönan eller ägget. De flesta säger ju "Jag bor i Norrland - där MÅSTE man ha dubbdäck" eller "Jag bor i storstaden - där behövs inga dubbdäck".
Jag skulle vilja säga tvärtom, där det är fina vintervägar med packad snö krävs inga dubbdäck, men i stan med is på asfalt där behövs VERKLIGEN dubbdäck...
Jag kör 9,000 mil om året, både i stad & i landsbygt, jag kommer ALLTID välja dubbdäck. Jag har kört de bästa dubbfria, men de kommer inte i närheten vad gäller prestanda när is är framme. Då kommer argumentet "Det är ju nästan aldrig is framme" - måhända, men den dagen det är så och du kör dubbfritt, är det värt att ha det extra bullret från dubbarna...

Så tycker jag, vad tycker ni???
mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Förmodligen blir det dubbat för oss. Vi har ju en S-drive..
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Var bor ni "morpe"?
mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Mellan Vänern och Vättern
Jag kom över 4st hakka 4 dot-08 snorbilligt i våras och till dom alutech alue. tror att det blir rätt hyfsat med bmw emblem.Tittade först på dotz hanzo men pratade med OCL och dom trodde inte dom klarade av saltet.Vi åker flera gånger till hovfjället eftersom vi har husvagnen där och valde dubb av den enkla anledningen.
mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Så en X1 med 17" Dezent K i vintras, såg helt okej ut
Funderar på Dunlop ds3,typ däck för nordiska förhållanden. Har BMW original fälg
Skippa Dunlop och satsa istället på Michelin, Continental eller Nokian om du ska ha dubbfritt.
Det blev Nokian Hakka R,hoppas det blir bra med de
smile_D: Det är ett av de absolut bästa dubbfria däcken på marknaden för nordiska vinterförhållanden.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Beställt 18" Michelin dubbfria precis, som jag tänkte lägga på original 18"-fälg (Stjärneker 320). Tror det blir bra, även om det är lite läbbigt att släppa dubbarna :-P

Funderar på att sälja de hemska RFT-sommarmackorna och titta på större doningar till våren. Någon som har pimpat sin X1 med 19" eller 20"? :-)

mvh
Anders
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Har just monterat mina HAKKA 7 på AEZ YACHT 17". Blev riktigt snyggt, men oj vilket oväsen...Trodde det var bilen som väsnades men har samma däck på XC90, låter lika i den...Men, men, själv kan jag inte släppa dubbdäcken...
mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Blev Dezent K med Michelin X ICE (dubbfria) Hittills nöjd
lh
42
lho
M235i xDrive 2015
Beställt 330e lev v44
Tompak23d: Letar vinterfälg till min kommande x3 och tycker att aez yacht ser snygg ut på bild. Har du möjlighet att lägga upp några bilder på bilen med denna fälg?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.