|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på att sälja min 728 e38 -96 och skaffa en e46 touring har funderat mest på 320d någon tidig årsmodell. Är det ett stort nedbyte och något man kommer ångra direkt? Hur är ägandekostnader på en 320d touring jämfört med 728? Brukar det vara några större problem med e46 320d? Vill gärna höra för och nackdelar med bytet | |
| Kan du avvara komforten i e38an i mån för 46an go for it ; p | |
|
Har inte kört en E46 men provsuttit flera gånger. Tycker den kändes mycket trång och billigare material i kupen jämfört med min E38 så går man på känsla blir det ett stort nerbyte speciellt vad gäller utrymmen. Om din E38 är välvårdad i bra skick gör du nog bäst i att behålla den. BMW 4 Life |
|
|
Du kanske redan bytt bil, men ifall inte: E46 är en helt annan typ av bil (inte så överraskande kanske). Jag har haft en 740 -96 och en 320 -03 (bensin), och det är helt klart sämre komfort i E46'an. Men också en helt annan körglädje! När jag hade kommit över lite mer buller och stötighet i E46'an, så måste jag säga att jag trivdes riktigt bra med den bilen. Den var betydligt billigare att försäkra och drog inte mycket bränsle. Att tänka på är att de tidigare 136hk 320d har en mindre hållbar diesel-pump än 150hk f r o m -02 enligt skriverier på forumet. Själv skall jag skaffa en 320d 2004-> framåt vårkanten, för rostskyddsgarantins skull. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.