|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver lite vägledning från er kunniga. Funderar på att importera en E9X 06-08 ifrån Tyskland där utbudet är större, även om priserna inte är så låga längre. Problemet är att jag inte kan ett uns tyska, så att kolla upp bilars historia i Tyskland blir svårt. Därav frågan: kan man lita på "BMW Premium Selection"? Eller måste dom också kollas upp noggrant? /Kim | |
| Du måste ALLTID försöka följa upp historiken på en bil enligt min uppfattning. Servicebok, ägarförhållande osv. Det är ju enkelt att du lägger ut dina frågor här så finns det säkert någon som kan hjälpa dig ge svar och hjälp. Vilken modell har du tänkt dig och i vilken prisklass? | |
|
En Premium selection är bland det tryggaste du kan köpa då bilen dels lever upp till ett antal kontrollpunkter samt att 1 års EuroPlusgaranti ingår. Men som Med känsla skriver så bör en bil alltid kollas upp. ___ //Ulf |
|
| För egen del så skulle jag lita på en premium selection. | |
|
Har precis köpt en E61'a LCI osedd från 2007. Var väldigt tveksam till detta, men jag har alldrig fått en sån fin beg bil som denna. Hämtade den i fredags. Hela fronten är omlackat pga lite stenslag som bilen hade haft, bakre stötfångaren är omlackat (pga lite små repor) bakdäcken bytta och allt fungerar verkligen. Talade om för säljaren på tyska hur petig jag var, och jag tänkte åka hem utan bilen om den inte var fin (och hämta den senare, när de hade ordnat den). Bilen har alldrig varit skadat, full servicebok och ser ut som ny efter 6k mil och 3 år. Kan klart rekomenderas! |
|
|
Det känns som om det är lite säkrare med en Premium Selection, dock får jag försöka kolla upp historiken så gott jag kan. Dom bör väl kunna engelska på dom flesta ställen. Med känsla: 320,325 eller 330 beroende på vad jag hittar. Prisklass upp till 200´. Diesel är det som gäller. /Kim |
|
|
Premium selection är kanonköp! Har bara fina erfarenheter av det. Men historik bör kollas noga. Oftast har du all historik samlad i bilens mapp (Tüv papper, kvitton, s-bok mm.) jämför allt med varandra. Mitt generella tips: skippa den första resultatsidan på Mobile.de. Börja bläddra från sida 2, så får du rätt bil. /Z |
|
|
Min erfarenhet av Premium Selection är inte bara positiv. Var tex nere i somras och kollade på en 7-serie -06 som stod på BMW i Dusseldorf mitt i hallen med premium Selection skrivet över halva bilen. När jag kollade serviceboken saknades de flesta servicestämplarna där. När jag visade detta för försäljaren så han ut som ett levande frågetecken. Kollade runt på fler Pr. selectionbilar i hallen och många hade mer stenskott på huven än min egen bil som är 10 år och rullat 18 t mil ! Så mitt råd är att vara vaksam ! |
|
|
Tack för alla svaren. Blev en 530d-04 istället:) på inrådan från frugan som ville ha en större bil. /Kim |
|
|
Permium selection gör en hel del vaga och lösa kontroller som inte tillför något när du köper en nyare bil, utan blir mer ett kvalitetssignum först när bilen börjar få ett antal år och ett par tusen mil på nacken. Du kan läsa exakt vad som ingår där på BMW:s websida. Tänk också på att du inte får emissionsgaranti på en importbil oavsett om du importerar den själv eller om en aukt. BMW handlare importerar den åt dig. Privatimporterade BMW bilar som är nyare än 3 år och 8000 mil kan (till skillnad från bilar importerade av aukt. handlare) inte heller tillgodoräkna sig fri service. __ Min bil: Länk |
|
|
530:n är köpt i Sverige, blev ingen Tysklandsresa:( /Kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.