|
|
|
|---|---|
|
Är det möjligt att "chippa" en 518i -90 E34, finns det olika alternativ med olika effektökningar? Ungefärligt pris? Vad säger försäkringsbolagen om detta? MVH Daniel | |
|
Det är klart att det går. Du kan räkna med kanske 8-10 hk till. Alla chip till sugmotorer är ungefär likvärdiga och kostar ungefär lika mycket. Ca pris ligger väl runt 2500 eller nåt sånt. Försäkringsbolaget märker inget så det ska inte vara några problem. Det är ganska svårt att upptäcka att den är chippad.... |
|
|
Du kan räkna med att du inte kommer att känna någon skillnad alls =bortkastade pengar. Ger mest på turbobilar där det oxå känns.. Mvh Janne. |
|
|
Janne T har rätt. Du märker troligen inte att bilen går snabbare. Däremot kanske det märks lite om du klockar bilen på 0-100 etc. Bensinförbrukningen minskar också lite om du har tur... |
|
|
Det är ju iofs inte helt fel, beroende på hur dyrt chipset är. Länkar till försäljningsställen uppskattas varmt. Något top-of-the-line märke? MVH Daniel |
|
|
Vad jag vet så är väl UNICHIP bäst, men det kostar också en slant. ca 5000:- tror jag att det går på. kolla www.tsmotor.com Vanliga chip finns på de flesta ställena. www.bsrab.se www.motornord.se, www.nfs.nu tror jag.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.