|
|
|
|---|---|
|
Hey! ja håller på å letar nya fälgartill min M3 E30... då får man ju som säkert alla vet kika på E34 fälgar... passar M5 3,8 (M kontur?) fälgar rakt av på min M3? nån som testat? jag vill ha HÅRDA fälgar... och om ja förståt rätt e ovanstående av mkt hög kvalite? va ska man ha annars... BBS? /Jonas | |
| Kan bli svårt,,, M5ans fälgar har ett et (inpressingsdjup) på 20mm, medan M3 fälgarna har ett högre värde. Kan hända att fälgarna kan stå utanför skärmkanten. Kolla med en däckhandlare. Beroende på vilken M5 fälg du ska ha? Men den tidigare varianten är 17/8" et 20 | |
|
Hej... Fälgarna kommer att sticka ut ca 20mm utanför skärmkanten och det kommer inte att funka... Längst ränder vinner... |
|
|
Det borde gå. På mina fälgar har jag et=40, + att jag har 20mm spacer bak.Däckdim 235/40/17. Fälgarna är 8*17. De sticker inte ut alls utan ligger klockrent med skärmkanten. Räknar jag rätt så blir det samma som en fälg med et=20 eller har jag fel? Har jag rätt så fär du knacka eller valsa kanten för att däcket ska gå fritt. |
|
|
ET 20 är väl inget problem på en E30 M3? På mina 16-tummare (9.5") har jag ET 26 och 20mm spacers. På 17-tummarna (8.5") har jag ET13 utan spacers. ET 20 är väl närmre orginal (ET 26?) än ET 13? Det ska funka! /Anders M3 -86 B3 -95 318i -96 |
|
Grusse |
Det funkar, det är jag säker på. Jag har två kompisar som haft M3 E30, och båda har använt M5:ans fälgar. Dom som tror att fälgarna kommer att hamna 20mm utanför skärmkanten, tänker väl att det är samma ET som på en M3 E36? oo=00=oo |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.