AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
507

540 E34 Manuell

Jag skulle vilja ha lite kommentarer om hur en manuell 540 (E34) är i jmf med en automat. Känns den sportig? Blir den manuella ryckig med tanke på vridmomentet?
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Hejsan!
Jag har en 540 iAT -95 (opreppad). Idag racade jag mot en 740 manuell på BMW träffen i Gävle. Visserligen är 740 tyngre, men de har exakt samma motor. Han tog mig på 402 m. med 0.4 sekunder pga. en sen start av mig. Jag har också racat med en chippad och tunad 850iAC. Där drog jag ifrån faktiskt upp till 200 sen kom han igen lite. Jag är med andra ord rätt nöjd med min automat. Det handlar om så marginella skillnader så att det knappt märks.
Lycka till!
Danne

H U M A N R A G E
Hej tycker inte min manuella är ryckig har inte kört någon automat men upplevelsen bör vara likvärdig.

Jag tycker den är sportig men man påminns av vikten den är ju lite större en 911a.

Sammanfattningsvis en otrolig bil vill inte sluta köra
bara ett problem mycket svår att köra lugnt med.

MVH Stephan

BMW CS 4711
nå fan måste den manuella vara betydligt roligare än automatarn, en automatare snor ju effekt som fan iaf på andra bilar Mvh Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
r8
42
r85
540 i 95
manuell går klart bättre än aut,den som säger annat snackar skit.....
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
r85-
Tycker inte att jag snackar så mycket skit. Tycker att skillnaden är minimal. Det märktes mer eller mindre i Gävle tycker jag. Klart det går att varva mer med manuell, men skillnaden är ändå marginell.

H U M A N R A G E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.