AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
36.310

Värde 320d E90 -2008

Sida 3 av 4
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
M-ratten kostar 4395 kr hos BMW. Det går antagligen att hitta billigare på E-bay från seriösa säljare i antingen Tyskland eller USA. Och som "med käsnla" skriver, så kostar bytet ca. 1000 kr.

Antingen så försöker handlaren maskera sin marginal genom att att ta överpris för ratten. Eller så har han helt enkelt inte någon koll och bara kastar ur sig en summa som han anser vara rimligt.

Jag kan förövrigt inflika att jag köpte en exakt likadan bil i mitten på juli. Den hade dock bara rullat 2000 mil och annonserades för 359 000 kr. Min fru tyckte inte heller om färgen på skinnklädseln (hon föredrar svart). Men jag hade fria tyglar så det var bara att slå till :)

Mvh/ Niclas
Verdi
Helt klart försöker han dra en vals om ratten. 4395:- är ju dessutom deras utpris. Då borde den kosta runt 3000:- i inköp för dem? Vad kan de ha för marginal?

Nu har jag i praktiken sagt att jag är villig att betala 5000:- för ratten. Då får de ju behålla den vanliga sportratten som sitter på också. Den är ju värd en tusenlapp eller två också.

Hur mycket kunde du pruta på den? Samma utrustning?

Det är ju 60' för 5000 mil. Beror ju på... Svårt att värdera tycker jag. Jag kör ju ändå så mycket så bilen kommer ju att vara en långmilare när jag säljer i vilket fall.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Ang ratten, för 4395 får man då airbagen med eller är det bara själva ratten?

Skulle tro att det bara handlar om ratten...

Så räkna med ratten + airbag som kostar minst lika mycket som ratten, tror att säljare inte är helt ute tyvärr nar han säger ca 10k, men jag kan ha fel.

Hur som lycka till med köpet

Mvh//Cado
Du byter ju bara själva ratten, airbagen sitter ju kvar från den gamla ratten, så gjorde iaf jag när jag bytte från M-sportratten till Performance ratten.
Verdi
Nej, säljaren sa att airbagen måste bytas också. Men vi får se.

Har även kollat på Länk!

70' dyrare men den har bara gått 2000 mil och har M-sportpaket. Tyvärr gillar jag inte riktigt inredningen. Känns trist jämfört med den andra.
Sportläder- och M-sportratten använder sig av samma airbag så att den skulle behöva bytas stämmer inte riktigt. Länk

Standardratten har däremot en annan airbag än de andra två.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Verdi. Tänk på att det är BRA kampanjer hos BMW på E91 just nu... Och att en ny 325d inte betingar allt för mycket pengar i jämförelse med den sista du länkade upp.
Roffa1
NiKeMaN: Är det du som har en fräsch M-ratt ute på Blocket? Ny eller beggad?
Verdi
Nikeman,
Jag vet. Har funderat på att plocka ut en tjänstebil sen i våras men inte riktigt kommit till skott. Vill inte låsa upp mig för så lång tid. Tror jag skulle få ut en 325dAT med det mesta, förutom navi och M-sport, under 400' efter erbjudanden och rabatter.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Roffa1: Nej jag har ingen M-ratt till salu. Det enda jag har kvar att sälja från min tid som BMW-förare är en uppsättning "nya" Velourmattor till E90/91.
För den som skulle vara intresserad så har jag en M-ratt över nu, eftersom jag bytte till Performance ratten till min 335xi E92.

NikeMan: Kan ev. vara intr av dina velourmattor, men drar iväg på lite tågluff semester nu ett par tre veckor.
Verdi
Eventuellt intresserad beroende på hur det går med mina förhandlingar. :)
Verdi
Det går inte alls. Jävla dryga säljare. Får aldrig nån respekt. Jag har ju för fan pengar och pengar luktar inte. Sägs det.

Nu skiter jag i det om det inte händer nåt alldeles extra.

Vad krävs för att bilsäljarna ska ta en på allvar?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag förstår din frustration. Det är en sak att ens säljare tackar nej till bud (vilket är deras fulla rätt) men allt jävla krångel att få dem att ringa tillbaka är bara fel.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Om jag vore du skulle jag kontakta föräljningschefen och berätta hela historien...så den dryga säljaren får sig en känga!
Verdi
Verkar svårt att få till nåt vettigt.

Han ska ha 285' i renköp. Känns hetare än 85' emellan som han envisas med. Mer än 200' borde jag väl kunna få för min?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tänkte ev. ersätta min 120i med en 3-serie diesel och spontant känns 325:an för 285' intressantare än din 320 för 200'.

Du har redan själv tidigare radat upp fördelarna med 325:an och jag håller med. Dessutom är det svårt som privatperson att få ut motsvarande pengar som en seriös(?) firma.

Kan ni inte hitta en lösning på ratt bytet? Säg att han får stå för ratten och du står du står för airbagen (som du kanske kan återanvända)

Verdi
Så är det väl. Slutar väl med att nån av er bjuder på bilen... ;)

Spelar egentligen inte mig nån roll. Är oerhört tveksam. Vill nog ha en bit över 200' för min om det ska kännas värt det. Den är ju dyrare i drift och att äga också, 325:an.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Du får 200' av mig. Säg bara till var och när. :)
Verdi
Äh! Jag får ju 200 av Autowåx ju... Du måste göra bättre ifrån dig. :)

Satte ut den på blocket för 224 nu. Näst billigaste 320d Sedan 2008. Den billigaste är en snikmodell.

Men som sagt. Jag kan gå ner lite, dock inte hur mycket som helst. Fast först ska jag avvakta eventuellt intresse på annonsen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.