AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
36.308

Värde 320d E90 -2008

Sida 1 av 4
Verdi
Såg tråden om touringen så...

320d 177hk, 6200 mil, uttagen 2008-10-27
Carbonsvart
Finslipad aluminium
Sportstol i halvskinn
M-sportratt + M-växelspak
Sportchassi
17" originalfälg på både sommar och vinterdäck.
Xenon
Regnsensor + automatisk backspegel
Farthållare
ACC
Svensksåld

Funderar på en 325dAT. Automat och touring vore skönt... Och vore trist med en till 320d. Har ju redan haft 2. :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
220'?
//Marin
Facelift eller innan facelift?

Stephan

Prefacelift skulle jag tro, eftersom Verdi skrivit årsmodell 2008.
Frågan är om det är facelift verkligen på den, minns inte exakt när det började men det var från -09 iaf men minns inte tillv månaden. Har du M-paket på den? Den är ju Carbonsvart och det går väl inte att beställa den färgen utan M-paket vad jag vet.

220 låter lågt tycker jag, men det är ju iofs inte samma sug efter sedan som efter touringen. Rätt höga mil iofs också. Jag skulle nog testa med 234-239 iaf. Men sen är det ju beroende på M-paket, facelift eller ej. Det slår en del. Om detta finns med är den mera attraktiv.
Verdi
Ej facelift. Ytterligare en anledning att byta. Den nya är trots allt snyggare måste jag motvilligt erkänna. :)
Verdi
Jag köpte den för 260' för ett år sen och då hade den gått 2575 mil.

Bilpriser.se säger följande.

Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 235 000 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 210 000-221 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

229' som utgångspris?
Sedan? 210-220
Ja testa med 229, antar du ej har M-paketet då?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Min erfarenhet är att det är Bilprisers lägstanivå för privatpriser som gäller om man vill få sålt någon gång, jag hade provat 215 eller 219 i annonsen. Gissar att BMW bjuder runt 200 i inbyte?

BMW CS #5139
Det går inte beställa en 3-serie med Carbonsvart metallic, utan det var en specialutgåva av 3-serien som erbjöds med den lacken.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
För 200' är jag intresserad :)
Verdi
Jag har lite skilda erfarenheter. Har sålt två bilar privat och gjort skitdåliga affärer och bytt in en som blev en ganska bra affär...

Byter helst in. Nu är det här bara på idéstadiet så jag har inte något förslag från någon handlare.
Verdi
Nu har jag pratat med en handlare.

Bilen jag är intresserad av ligger ute för 299'. Han vill ha 89' emellan.

Det är en 325dAT LCI med helskinn, navi osv.

Jag sa 80'. Han ska återkomma. Låter det som en ok deal? Han sa rakt ut
att han skulle ta ca 239' ut för min, så han har ju räknat med 29' i
marginal. Då har han säkert minst lika mycket på den jag är intresserad
av. Kan han inte nalla 9' av det så får det fan vara. :)

Tror ni jag skulle tjäna nämnvärt på att sälja den själv?
Fråga efter kontantpriset, det ger svar på din fråga. Låter som en mkt fin bil, 325dAT LCI. Tror jag hittat bilen, tycker den rullat rätt långt för begärt pris. Hade faktiskt sökt efter en 'lågmilare' eller prutat hårdare.
Verdi
Ja, den var inte så svårhittad med tanke på vad jag skrev. :)

Den är iaf uttagen 090805 och har haft en brukare. En kille som körde 25 mil om dagen. Så det är ju relativt sett få kallstarter osv.

Att köpa en "lågmilare" för runt 350' känns inte som ett alternativ. Då plockar jag hellre ut en tjänstebil. Byggde ihop en 325d med automat, helläder osv osv. Allt som den här har utom navi. Den kan jag nog få för runt 380'-390' efter de aktuella erbjudandena och vår ramavtalsrabatt.

Fast den skulle jag ju inte kunna trimma med min bluefin-enhet... :(

Det är fan på gränsen alltså. Vet inte hur jag ska göra om han säger ok på 80'. Kan ju inte gärna ändra mer neråt. Däremot ska de få bjuda på en M-sportratt om de vill ha affär. Den vanliga sportratten känns ju som plast. Är det det? Stenhårt läder annars...

Även om jag skulle snegla på en 320dAT LCI så kostar den billigaste nästan lika mycket... Så det känns surt också.
Verdi
Tror inte jag får ut mer än 210' för min om jag säljer den privat.

Då måste jag kontantpriset ner under 290' för att gå med vinst. Under 280' för att det ska vara värt besväret.

Fast man vet ju aldrig...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hej,
Tror att det i ditt fall skulle löna sig att byta in bilen (80' imellan). Det är jättebökigt att sälja privat för +200'

Mvh
Marin
Verdi
Han verkar inte höra av sig så problemet löser sig självt.

Jag blir konstant ignorerad av bilhandlare. Vad gör jag för fel?
>Verdi: Skulle aldrig av princip handla av någon som inte visar intresse av att sälja. Oavsett om det är bilar eller andra tjänster. Tyvärr är det ibland så hos bilhandlare. Skulle alla säljare för övriga varor och tjänster jobba som en del bilförsäljare gör, så skulle det inte bli mycket sålt här i vårt vackra land...

Jag skulle leta en annan bil om jag vore dig, eller rättare sagt en annan mera intresserad leverantör. Du skall ju i framtiden vara kund där även när det gäller service osv... Börjar ju inte bra om man måste "be" dem att sälja bilen...
Verdi
Njae. Kommer nog inte köra 25 mil för att få bilen servad. :)

Nu ringde han faktiskt. Tror han körde ett litet chickenrace för att se hur "het" jag var. Hehe...

Hur mycket kostar det att byta till M-sportratt? 10 tusen snackade försäljaren om. Han ska återkomma igen när han vet.

Han kunde iaf gå ner till 85'. Så nu skiljer det bara 5'. Men det är pengar det med. Jag sa ok på 85' om jag får M-ratten...

Fast största problemet just nu är att jag inte pratat med frun. Har visat bilen men hon gillade inte färgen på läderklädseln. (typiskt kvinnor.) Vet inte hur jag ska lägga fram det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.