AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.556

Värde BMW 320d e91 -08

ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Hur mycket bör man kunna få för en E91 Touring pre-facelift från 2008?

Bilens data:
BMW 320d Touring 177-hk pre-facelift, uttagen våren 2008
ca 3900 mil
Graftigrå metallic
Manuell växellåda
Helläder (Dakota Beige)
Ädelträpaneler (Poppel natur)
Navigation professional
Xenon
Klimatautomatik
Comfort-paket
Förvarings-paket
Advantage-paket
Vilket pris ska jag sätta ut den för?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
250'?
sålde en 320d Touring -09 med M-sport paket 2200 mil, men utan navi och skinn för cirka 295 tkr beroende på hur man räknar inbytet jag tog. Du har ju inte facelift på denna, dvs med nya huven och det är ju ett minus för där ökade intresset för 3-serien markant. Du har dock en bil med väldigt bra utrustning, dock i avsaknad av M-paket. Vad har du för hjul på den? Jag skulle nog testa att sätta ut den på cirka 249´det är en attraktiv bil på marknaden. Kanske lite synd med träpanelerna som inte så många gillar tyvärr. Men både Comfort o Advantage paketen är ju bra. Sam förstås skinnet och navin. Det finns inte så många bilar med liknande spec som din, så bilen är lättsåld bara du hittar rätt prisnivå. Vad hade du tänkt dig själv?
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Re: Med känsla

Har märkt att den har rätt annorlunda spec.
Faktistk tyckte jag att beige skinnklädsel och träpaneler blir snyggt ihop...
Tyvärr har jag inte sportsolar i den, men det borde väl gå att sälja den ändå?

Bilen har 16'' fälgar modell: Dubbeleker 268.
Den är även komplett med i stort sett nya vinterdäck.

Hade tänkt att sätta ut den på ca 260', tror du att den kan bli såld för det?

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har också träpaneler och beige skinn i min 325-a och tycker det är jätte läckert! Känns lyxigt jäfört med den tråkiga alu panelen som de flesta är utrustade med.
//Marin
Självklart är sportstolar ett plus men du kan givetvis sälja bilen med standardstolarna. Du har ju annars en väldigt bra spec på din bil. Jag skulle iaf testa med 259 (vi låg ju väldigt nära varandra där) sen är det alltid en fråga om att det skall finnas rätt köpare vid rätt tillfälle, oavsett vad du vill sälja. Du skall iaf veta att 320d Touring är en väldigt attraktiv bil på marknaden idag och många betalar bra för den. Sålde en -08 med M-paket, navi, panoramatak mm i aug förra året för 295´. Den hade väl gått cirka 2500 mil vill jag minnas. Då var marknaden på väg upp igen efter en svacka under andra halvan 08 och början 09. Nu är det ännu ont om bra begagnat så om du inte har tidspress så stressa inte iväg den. Sätter du 259 så får du vara beredd på att gå ner till 250 för en köpare vill alltid pruta. Om du vill ha 260 så testa med 264-267. Men det kan vara i högsta laget, men vem vet. Lycka till med försäljningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.