|
|
|
|---|---|
|
Är i valet och kvalet att beställa ett kit från Xenonkungen, förhoppningen är att det ska ge ett riktigt lyft åt halvljuset. "Focus Eye"-lamprna ska tydligen ge möjligheter att fokusera ljusbilden ordentligt men jag är litet osäker på om det verkligen kommer att funka jfr de gamla H7R-varianterna (har helt vanliga reflektorer). Idéer, erfarenheter? | |
|
Det är bara att köpa och testa själv, de är ju gjorda just för "vanliga" reflektorer, så det borde funka. H7R funkade inte på min 323 cab En helt annan fråga, vad har du för bränsleförbrukning på din 523, köpte en 523-07 för ett tag sen, och tycker den tar lite mycket i jämförelse med mina andra BMW med samma motor. Jag har en tidig 07:a innan facelift. BMW CS #5206 |
|
|
Ser nu att det är en 97:a du har, så glöm det! BMW CS #5206 |
|
|
Ok, tack för input! Inte dyrare än att man kan prova, konceptet låter ju "lysande" iaf. Bränsleförbrukning, så lätt att ta fel på ett decennium har gjort det själv allt som oftast. Som gammal referens för dej - om intressant öht - så drar bilen ca 0.75 l/mil vid typiska svenska långkörningar där jag brukar försöka hålla mig under 30+ på landsväg/motorväg för att åtminstone få behålla kortet om man skulle ha otur en dag. Men det är svårt att hålla sig i skinnet i dessa underbara bilar. På Autobahn ligger den runt litern men då går det undan ordentligt. I stan på vintern med massa kallstarter och korta sträckor... inte lysande alls, brukar inte använda den bilen till sånt om jag kan slippa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.