AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.430

Vinterdäck 2010/2011, vad köper ni som ska byta?

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Hej på er,

Började spana lite på höstens investering - nya vinterdäck, dubbat är enda alternativ för egen del som kör uteslutande ovanför dalaälven och stundtals innåt landet :)

Efter en snabb googling verkar Nokian Hakka 7 rätt intressant.

För egen del är det 16" och 205/55 (eller kanske ska man gå ner till 195/55 rentav?)

Själv prioriterar jag enbart grepp, får gärna leva om bara greppet finns där när det behövs.

Så, vad är era tankar?

Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Köpte Hakka 7 förra året när det var dags för byte på E39an. Det var ju riktig vinter även i Skåne förra året och jag kan bara säga att jag är MYCKET nöjd med mitt däcksval.
Helt rätt, dubbade Hakka 7 (äldre versioner också bra) eller möjligtvis Michelin.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Låter ju enkelt :)

Vet att det sitter Hakka på farsans bil, inte vilket nummer bara, och dom biter bra mkt mer än mina... (iofs en tyngre bil... men ändå)

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Tror bannemej jag måste vara först i sverige med att slänga på vinterpuckarna - detta eftersom jag åker till innersta inlandet i morgon och blir borta i 10 dagar, vill inte åka på nån natthalka med sommardäck :)

Blev i alla fall Hakka7:or, det enda jag kan säga efter en sväng på 5km är att vägljudet lämnar en del övrigt att önska. Tur man har Hifi-pkt så man kan överrösta det enkelt. =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.