|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Började spana lite på höstens investering - nya vinterdäck, dubbat är enda alternativ för egen del som kör uteslutande ovanför dalaälven och stundtals innåt landet :) Efter en snabb googling verkar Nokian Hakka 7 rätt intressant. För egen del är det 16" och 205/55 (eller kanske ska man gå ner till 195/55 rentav?) Själv prioriterar jag enbart grepp, får gärna leva om bara greppet finns där när det behövs. Så, vad är era tankar? | |
| Köpte Hakka 7 förra året när det var dags för byte på E39an. Det var ju riktig vinter även i Skåne förra året och jag kan bara säga att jag är MYCKET nöjd med mitt däcksval. | |
| Helt rätt, dubbade Hakka 7 (äldre versioner också bra) eller möjligtvis Michelin. | |
|
Låter ju enkelt :) Vet att det sitter Hakka på farsans bil, inte vilket nummer bara, och dom biter bra mkt mer än mina... (iofs en tyngre bil... men ändå) |
|
|
Tror bannemej jag måste vara först i sverige med att slänga på vinterpuckarna - detta eftersom jag åker till innersta inlandet i morgon och blir borta i 10 dagar, vill inte åka på nån natthalka med sommardäck :) Blev i alla fall Hakka7:or, det enda jag kan säga efter en sväng på 5km är att vägljudet lämnar en del övrigt att önska. Tur man har Hifi-pkt så man kan överrösta det enkelt. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.