|
|
|
|---|---|
| Vad skulle ni uppskatta värdet till på en X6 35d -09 2500 mil, svart met, skinn, komfortstolar, navi prof, Hifi prof, sportpaket, backkamera, larm, drag, bluetooth, 19" ? | |
|
Jag satt precis och tittade på X6or.. och finner det märkligt att du kan få en 2010a för 670k och en 08a för 630k. Ser man till X5orna så borde X6orna ligga på: 2008 550k,2009 600k, 2010 650k givet att milen ligger på ca 1500 mil/år. Som jag ser det så verkar X5/6orna klara sig bra värdemässigt - så det borde komma ett dropp på 100k för de icke LCI (tom 2009) snart. |
|
|
mmm skulle ju sju dagar i veckan hellre betala 40tkr mera för än -10 än en -08 allt annat lika, låter som en otroligt liten prisskillnad. Specade en helt ny idag med ungefär denna utr och den låg på 712tkr brutto ./. 10% rabatt som jag lätt borde få på en ny. Märkligt då att en beg -10 ligger på 670tkr när jag kan få en helt ny för 640tkr, borde skilja i utr listan då... Men vet ju sen tidigare att X5 har haft sjukt bra andrahandsvärde jmf med ex. vis 5-serie och 7-serie bilar med stora motorer. Men det börjar finnas rätt mycket beg X6 till salu nu. Kanske den värsta "prova-på vågen" har lagt sig? X6 är ju en bil som det iaf för mig tagit två år att vänja mig vid men nu tilltalar den mig alltmera. Har ännu inte hunnit provköra den men provade en X5 40d för nån vecka sen och kände att det tar lite tid att vänja sig vid bilstorleken från en F10-a...Men ruggigt kraftfull motor var det och man sitter ju som en kung i bilen. |
|
|
Samma känsla här faktiskt - jag är egentligen på jakt efter en M5T, men det finns inga vettiga objekt. Så nu har jag börjat snegla på X6 istället - det som stör mig är dock att jag ej har utrymme för en 2010a så att jag kan få nya navin (som jag nu vant mig vid i min 525d. Jag gillar att den sticker ut - min fru tycker den är skitful,men det gör det bara roligare att köpa den. Jag hoppas kunna hitta en 2008- med max 3000 mil för ca 550k, men det är svårt om de skall vara Svensksålda,vettigt utrustad och i en bra färg (den röda som två objekt på Blocket har tycker jag är hemsk) |
|
| Ja det finns bara svart och vitt på färgkartan för X6-an anser jag. Möjligtvis silver också. Kom inte nya navin på -09 orna precis som på E60/90 osv? | |
| Ett tips är att kika lite på X6 på mobile.de om ni kan tänka er att inte köpa svensksålt då.. | |
| Mistafrizz: Så du hittaden en M5 Touring till slut? vad blev det? svensk eller import? Kikade i helgen i Tyskland och fann en intressant -08 men den var tyvärr spacegrå och saknade Head Up men hade bra pris tycker jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.