AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
630

vandrande tempvisare 528i

Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Hej. Jag går i köpar tankar kring en fullutrustat 528 im 00a
Var o provkörde den o lät den gå så fläkten skulle skulle gå men jag märkte att det inte hände nått direkt me den!
Den gick upp på sista strecket o då körde jag en sväng o den gick genast ner igen, Men så började den vandra upp o ner oregelbundet o jag kan inte förstå vad det kan vara för fel?
Kan det vara nån givare,? Värme är det i den o den går fint.
Någon som har några ideer?
Sen så är det el sportstolar i den o där går säkringen efter ca 10 min hela tiden, Va kan det vara för fel?
Tacksam för alla tips jag kan få på detta.

Mvh M-killen

M-killen
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Vattenpumpen. Satsar på att impellor har lossnat från axel. Som runner up - termostaten.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Funkade Elfäkten samt viscofläkten ? annars kan det vara luft i systemet vanligast felet (mindre läckage som ger plats för luft i systemet tex) eller som "pågen " ovan säger vattenpumpen. Bilen bör inte köras förrän detta reds ut ordentligt, annars brukar det bli riktigt dyrt i slutändan.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Hej hasso o pågen) Ja detta låter inte som en bil jag är specielt sugen på att köpa längre tyvärr. Ärligt så vet jag inte om visk kopplingen funkade ?
Jag kände på den o jag tyckte den glappa lite. Jag lät den stå o gå på tomgång tills den började bli varm, men inget hände tyckte jag. Tempen bara steg. Sen körde jag en sväng o då gick den ner snabbt till normal temp men sen började den gå både upp o ner lite lustigt.
Som sagt en jävla snygg 528 iM men detta gör att de får va tror jag.

M-killen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.