|
|
|
|---|---|
|
Hej allesamman, Är lite i däck tankar, och tänkte kolla vad ni säger, eller har för erfarenheter av dessa däck. Valet är mellan dessa två däck, 1) KUMHO KU31 (225/55/16) pris för 4 däck, monterat och balanserat 3200:- 2)Nokia Z G2 ca: 6000:- för 4 däck monterat och balanserat. Vad säger ni?... viktigt är att dom är bra i våta underlag. Har läst lite om båda däcken och det är massa olika åsikter, så vad rekomenderar ni? ps: kör ingen rally utan normal körning. | |
|
kolla på däckonline. där har du tester på väldigt många däck. i vått å torrt. schnellfahrer jaegerwagen the force is with mee |
|
| Jo jag vet, men tänkte om ngn har prövat dom härifrån detta forum, och som har haft dom på en bmw, och har egna åsikter, på däckonline är det massa olika åsikter, och jag förstår inte riktigt så bra tyska ;-(( | |
|
Jag körde på samma uppsättning Kumho KU31 235/45/17 i 5 år, totalt ca 3500-4000 mil tills det var 0,5mm kvar. Ett minus är att de blev platta om man stod parkerad en dag, rättade till sig efter ett par km. Förutom det var jag jättenöjd med stabilitet, ljudnivå och slitstyrka. Den här sommaren bytte jag dock pga "tillplattningen" (till Pirelli P7). ___ Min bil: Länk |
|
|
tack för infon, måste säga att om dom blev platta på en dag så e det ju kanske inte så bra, vår bil står ibland flera dagar utan användning, då kanske jag riskerar ståsulor permanent?? Tack annars för din info :-)) |
|
| Jag har sen i juni Kumho 20" på min 530d F10, har kört 625 mil och aldrig märkt att de skulle ha varit platta, tvärtom är jag jättenöjd med de däcken. Skulle aldrig lägga flera tusenlappar ytterligare på dyrare däck. Hade Hancock på min förra 335 Touring och var lika nöjd med dessa. Har idag dessutom fått på Kumho 19" på min 335 xi Coupé men det är endast sonen som har hunnit köra och jag fick rapport om att de gick jättebra och var betydligt tystare än de Dunlop Sport Maxx som satt på innan bytet. Jag kan endast ge väldigt goda referenser på Kumho. | |
|
""" Jag körde på samma uppsättning Kumho KU31 235/45/17 i 5 år, totalt ca 3500-4000 mil tills det var 0,5mm kvar. Ett minus är att de blev platta om man stod parkerad en dag, rättade till sig efter ett par km. Förutom det var jag jättenöjd med stabilitet, ljudnivå och slitstyrka. Den här sommaren bytte jag dock pga "tillplattningen" (till Pirelli P7).""" Så du menar att du hade kört vidare med 0.5 mm kvar om det inte vore för tillplattningen? :-) Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Tack för den infon "med känsla" känns lite bättre nu när du säger så hade själv tänkt ta dessa däck, eftersom dom är halva priset, hur var dom i regn?? väta alltså... ? ok grepp ? | |
| Jag körde ex vis i slutet på juli en hel dag nere från Bohuslän upp till norra Värmland i hemskt skyfall, det bara vräkte ner och bilen gick som på räls, "trots" 20 tummarna. Det enda du tappar är en viss livslängd, men det motiverar inte pristillägget till ex vis Michelin m.fl. Samma kommentarer/rekommendationer har jag fått från både Bil & Motor Taberg och Svenska Gummihuset, dvs "det är inte värt att lägga till för de dyrare däcken". Jag anser att Kumho är ett mycket prisvärt däck,, som går tyst, med bra komfort, spårar inte och har iaf hittills klarat även regnvädren mycket bra. Jag var själv väldigt skeptisk i höstas när jag blev rekommenderad Hancock däck till min 335 Touring, men eftersom jag har endast positiva erfarenheter av leverantören, som dessutom sa att "jag tar tillbaka däcken om du inte är nöjd" (han vet att jag hellre betalar för kvalitet och inte vill ha några dåliga lågprisdäck till mina nya bilar). Jag var helnöjd hela tiden. Det fanns dock inte Hancock däck till min 530d F10 i juni så då rekommenderade samma lev Kumho med samma löfte om att han tar tillbaka dem om jag ej är nöjd, men det har jag aldrig ens tvekat på att lämna tillbaka. | |
|
Stort Tack "med känsla" för din info. Jag testar kumho KU31 tack vare dig, :-)) så jag tackar för din bra info! Imorgon åker jag och köper dom :) |
|
| Har aldrig provat Kumho, brukar hålla mig till Continental som ofta håller sig i toppsegmentet på tester (våtbromsning, vattenplaning, "älgtest"). Jag har aldrig blivit besviken, mycket hög kvalitet och extremt fina prestanda i verkligheten. Man märker direkt när man bytt däck om man säger så, enorm skillnad i stabilitet och grepp. Själv är jag litet "sucker" för riktigt låg ljudnivå också, blev inte besviken där heller. Toppklass. Däcket jag testat är Conti PremiumContact 2. | |
| Sorry i din dimension söker du ditt däck i serien ContiSportContact3. | |
| Nja jag såg att det finns även i PremiumContact2. Fantastiskt bra däck men litet dyrare än ditt Kumho du hittade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.