AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
785

Mystisk lampa

Po
137
Poudi
520i Touring -02
Gokväll!
För några veckor sen när jag åkte sent på kvällen upptäckte jag att lampan bakom klimatpanelen var trasig (helt död) Jag tog bort panelen och bytte lampan. (12V 1,2W) Efter det att jag satt i den nya lampan som är i rätt styrka osv så gick bilen asdåligt dvs ryckigt och ojämt. Även innerbelysningen och lyktorna "svajade". Jag tog efter det bort lampan, då gick bilen helt som vanligt och all elektronik funkade åter. Vad är felet? Lampan var precis en sån som satt där innan (och den funkade). Kan man pröva med en svagare lampa eller vad ska man ta sig till?
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Är inte elektriker men det låter som att du kortsluter bilen utan att säkringen löser ut. Kolla isoleringen på sladdarna till lampsockeln. Testa att dra ut säkringen och sätt i lampan/mät med voltmeter i sockeln, du borde inte få ström med utdragen säkring.

Jag hade nog tagit ström från någon annan lampa på samma krets istället om det inte går att hitta felet, men det är en fullösning...
Po
137
Poudi
520i Touring -02
Inte för att jag är nån elektriker heller men kan det ha nått att göra med nå relä? Prövade nyss med en svagare lampa utan resultat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.