AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
617

Larm/Fjärrlås av märke "BOSS"

pr
61
prose
528iA -97
Har köpt en bmw 325, fick med en fjärrlåsdosa men förra ägaren rekommenderade mig att inte använda det för att det var något tjorv med larmet.

Nu är det så att jag inte vet så mycket mer än att det står BOSS på larmdosan, har sökt men inte hittat något om det. Tänkte mig ett kopplingsschema eller dylikt..

Någon som kan hjälpa?
pr
61
prose
528iA -97
Googlat ett tag nu och verkar som alla larm sitter i handsfacket. Fanns även ett sätt att resetta det, får helt enkelt testa mig fram!
pr
61
prose
528iA -97
Ok, larmet var under ratten.. testat men verkar inte helt 100.. den låser av sig själv lite då och då. Känns ju inte alls bra ifall man råkar låsa ut sig.

Har kopplat ut själva boxen nu, något som vet var man kan köpa nytt larm? helt enbart en box eftersom jag har siren, diod osv!
pr
61
prose
528iA -97
Dock kan det vara så att den låser av sig själv ifall man inte har öppnat någon dörr efter att man låst upp med fjärrdosan?

Så jävla svårt, han jag köpte bilen av sa ju att han inte litade på det.. men tycker då det verkar funka helt okej förutom att den nu låser av sig själv ibland, men kan ju finnas nån anledning som sagt! den låste även när jag satte mig i bilen och höll på.. låste in mig alltså! kanske låser upp när jag startar bilen, testade aldrig!

många funderingar, säkert lite luddigt också ;) sry!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.