|
|
|
|---|---|
| Tänkte köpa nya kompletta hjul till bruxen. Spenderade en bra stund framför datorn på några av de största sidorna, verkar vara lite halvsvårt att hitta däck med fälg i den dimensionen? Verkade även vara svårt att få förslag på andra kompletta hjul i 16 & 17"... Vill ju bara ha ngt billigt och bra paket men ledsnade ur lite när varje site flaggade för att de inte kunde lämna uppgifter... Bilen är en 328T e36, inte direkt världens ovanligaste bil? Är det olika breda däck bak & fram orginal? Är det därför som sidorna inte fungerar? Någon som har förslag på ngn bra firma man kan ringa till? | |
|
Länk Här finns det massor av färdiga pkt från 6600.- Hoppas det är till hjälp.. |
|
|
Om du ska ha 15" så ska däcken vara 205/60-R15, inte 55 profil. |
|
| Är du säker på att det ska vara 205/55-15 på en 328T? Jag ganska säker på att det ska vara 205/55-16 eller 205/60-15 alternativt 195/65-15. | |
|
Man kan väl inte lägga på 15" kapsyler? 16" kostar ju varken mer eller mindre idag......... |
|
|
Håller med Chris87, 205/55-15 låter för litet, det är snarare en E30 storlek. OT/ Minns så väl när jag skulle "tuna" min E30 i början på 90-talet, 205/55-15 och 7x15"...:-) mvh/ Anders |
|
|
Tack alla, det är såklart 60-profil, skrev fel... Jag ska ringa runt idag tror jag, kanske är lättare än att köra på nätet, tack för hjälpen! |
|
| Använd 195/65 istället för 205/60. Det är och blir betydligt billigare, samtidigt som skillnaden däckdimensionerna emellan är minimal. | |
|
Tack för tipset, Chris! Tror det är det på vintersulorna... Har fått erbjudande om att köpa 4 st. 17" org. BMW med skapliga däck för 4K av de snälla pojkarna på SC, så då kanske man kan spara "kapsylerna" till vintern... ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.